|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.10.2019)
Cílem předmětu je kombinací tonální a intervalové metody rozvíjet na jedné straně relativní sluch, dovednost zpívat podle notového zápisu a zdokonalovat intonační čistotu zpěvu, na druhé straně zdokonalovat sluchovou analýzu horizontálního i vertikálního řazení tónů (tj. melodie a souzvuků). |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (25.09.2020)
Subject will be taught in the present form according the schedule in SIS. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.10.2019)
a) Základní PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová výchova III. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2006. 134 s. ISBN 80-7290-264-4. b) Doporučená DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. DOLEŽIL, M. Intonace a elementární rytmus. 3. vyd. Praha : SNKLHU, 1961. 87 s. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd.Praha : Editio Supraphon, 1981. 207 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - III. díl. Praha : SPN, 1984. 146 s. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s. PIVOVARSKÝ, L.; TUČAPSKÝ, A.; ZENKL, L. Soubor intonačních cvičení jako průprava ke sborovému zpěvu. Ostrava : Ostravská univerzita, 1992. 113 s. ISBN 80-7042-063-4. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.10.2019)
Požadavky k zápočtu: průběžné zvládnutí cvičení ze skript, zadaných úkolů a doplňujícího sborového materiálu. Pravidelná účast v semináři, maximálně povolené jsou tři absence . Výjimkou může být individuální studium nebo výborné výsledky v semináři (po dohodě s vyučující). Zpěv z listu na úrovni probírané látky. Písemný test zahrnující látku 3. semestru. Dva opravné termíny. Požadavky ke zkoušce: ústní zkouška zahrnuje praktická cvičení 1.-3. semestru. Součástí zkoušky je zpěv lidových písní a sborových partitur různých stylových období z listu. Dva opravné termíny. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.10.2019)
Sluchová analýza vychází z probíraných cvičení ve skriptech. Zápis stupnic, intervalů, akordů, melodických motivků. Melodicko rytmické diktáty jednohlasé až čtyřhlasé. |