Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
Studenti absolvují několik náslechů u fakultních učitelů, kteří při své praxi využívají metody a techniky dramatické výchovy, nebo vyučují DV jako samostatný předmět.
Následně studenti společně reflektují náslechy na rozborovém semináři s danými učiteli a vedoucím praxe, předloží podrobné písemné záznamy z daných náslechů.
Studenti vypracují úvahu na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
Students have several lectures at faculty teachers who use dramatic methods and techniques in their practice or teach DV as a separate subject. Subsequently, the students jointly reflect the consequences on the analysis seminar with the teachers and supervisors, submit detailed written records of the given lessons. Students will elaborate on the topic: The position of drama education in the system of Czech education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
Seznámit studenty s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu a vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
To make students acquainted with the possibilities and forms of dramatic education in the practice of different types and grades of schools, to monitor and reflect the possibilities of inclusion of dramatic education in the school curriculum and the curriculum and the influence of dramatic education on the teacher's conception of teaching and on the process and results of pupils learning. These goals are mainly achieved through lessons in lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the schools visited.
Literatura
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatickávýchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, MACHKOVÁ, Eva.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
Metody výuky
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)
Seminář, náslechová praxe na různých stupních škol a v předškolních zařízeních. Rozbor. Diskuse.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)
1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení.
2/ Náslech v ZŠ,nebo MŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmětu.
3/ Náslech v ZŠ, nebo MŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů.
4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018 (Fond F 1).
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
1 / Introduction to the subject, attendance at pre-school facilities.
2 / Elements in elementary school or kindergarten where the subject of the DV is a separate subject.
3 / Elements in Primary or Secondary Schools where DV practices are used as a method in teaching other subjects.
4 / Discussion meetings with practitioners.
Vstupní požadavky
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (04.02.2019)
100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.