Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.02.2021)
Vývoj: nejstarší období 1328 - 1610; "La langue classique" 1610 -1789- fonetický vývoj se zpomaluje; 1789 -1914 "La langue moderne". Vliv divadla, mluvená a zpívaná francouzština, vliv médií, sociofonetické a regionální vlivy, fonostylistika a její význam v pohledu na hodnocení současného stavu. Stěžejní práce, příručky, slovníky, existuje "ortoepie"? Ukázky vývoje různých výslovnostních stylů, interpretace (analýza audio a multimediálních ukázek).
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (31.01.2021)
Evolution: the earliest period 1328-1610; “La langue classique” 1610-1789 – phonetic evolution slows down; 1789-1914 “La langue moderne”. The influence of theatres, spoken and sung French, influence of media, sociophonetic and regional influences, phonostylistics and its importance in evaluating the current situation. Principal handbooks, dictionaries. Does orthoepy exist? Illustrations of the evolution of pronunciation styles, their interpretation (analysis of audio and multimedia illustrative recordings).
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (31.01.2021)
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.02.2021)
Henri Bonnard, Synopsis de phonétique historique, SEDES, Paris 1982
Aurélien Sauvageot, Français écrit Français parlé,Paris, Larousse 1962
André Martinet, Le français sans fard, PUF Paris 1974
Marie Bořek-Dohalská – Kateřina Suková Vychopňová (Éd.), Didactique de la phonétique et phonétique en didactique du FLE, Karolinum 2015
Další literatura bude upřesněna při první přednášce.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (31.01.2021)
Aktivní účast na přednášce a při analýze ukázek, nahrávek (typy a styly interpretace).
Písemná práce: rozbor nahrávek (výběr z analyzovaných ukázek – nahrávek, různé styly interpretace).
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (31.01.2021)
Active participation in lectures and in analysis of illustrative recordings (types and styles of interpretation)
seminar paper: analysis of recordings (chosen from the analysed recordings, different styles of interpretation)