Posláním předmětu Praktikum z grafického software - design je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické technické a programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači, a to z pohledu zdůrazňujícího tvůrčí práci s příslušnými technickými a programovými prostředky. Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích. Předmět se orientuje na poznání vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací.
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
The mission of the Graphics Software Practice - Design course is to achieve the student's understanding of basic principles and methods of processing graphic data on the computer, thus creating conditions for effective creative work with graphic tools, and through them with the graphics information on computer. At the same time, is the mission of course to induce basic theoretical background and competence to further develop of students in the direction of 3D graphics, multimedia applications and authorial approach to the use of graphic data in different types of documents. Objective of the course Computer Graphics is in mastering the knowledge and activities in the field of computer graphics related to managing working with graphical data and the use of graphic information with the support of computers, including knowledge of the various ways of acquiring and editing of graphic data and characteristics of the corresponding facilities and programs. The course content focuses on relevant theoretical foundations of computer graphics from the computer science, physics, biology and psychology, principles and algorithms of processing graphic data on the computer and its features, specifications, options, types and sources of image data, processing colors, types and properties of graphic formats , application of bitmap and vector graphics, hardware for processing and graphics programs for creating and processing graphics.
Literatura
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2008.
FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.
HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.
KADAVÝ, D. CorelDRAW. Brno : Computer Press, 2007.
KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. Cinema 4D R10. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. GIMP praktická uživatelská příručka. Brno : Computer Press, 2007.
ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006.
TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.
3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.
3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.
3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.
Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.
Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.
Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.
Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.
Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.
Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.
Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.
Sylabus -
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
Pokročilá práce ve vektorovém grafickém editoru
Programování 3D aplikací OpenGl
2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D, práce se scénou, pohyb, animace
3D Grafické editory
Možnosti 3D modelováni, představení produktů, modelovací techniky
Cinema 4D
Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering
Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling
Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály
Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu