Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (11.09.2023)
Cílem předmětu Digitální technologie v preprimárním vzdělávání je seznámit studenty bakalářského studia studijního oboru Učitelství pro mateřské školy s významem digitálních technologií pro vlastní rozvoj i pro rozvoj dětí předškolního věku a vybavit je příslušnými vědomosti a dovednostmi pro práci s technickými zařízeními a jejich softwarovou podporou.
Posláním předmětu je představit možnosti rozvoje informačně technických činností učitelů a dětí v mateřské škole a tvůrčí činnosti zprostředkované technologiemi.
Obsahově se předmět zaměřuje možností rozvoje vlastní digitální a informační gramotnosti, stejně jako možností rozvíjení těchto gramotností a algoritmického myšlení u dětí v mateřské škole. Zároveň se orientuje na utváření vědomostí a dovedností vzdělávání prostřednictvím interaktivních zařízení, edukační robotiky a didaktických hraček. Studenti se v průběhu předmětu seznámí se soudobými interaktivními technologiemi v kontextu jejich využití v mateřské škole.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (11.09.2023)
The aim of the subject Digital technology in pre-primary education is to acquaint students of the bachelor's degree program in Kindergarten Teaching with the importance of digital technologies for their own development as well as for the development of preschool children and to equip them with the relevant knowledge and skills for working with technical devices and their software support.
The mission of the course is to present the possibilities for the development of information technology activities of teachers and children in kindergarten and creative activities mediated by technology.
In terms of content, the subject focuses on the possibility of developing one's own digital and information literacy, as well as the possibility of developing these literacy skills and algorithmic thinking among children in kindergarten. At the same time, it focuses on the formation of educational knowledge and skills through interactive devices, educational robotics and didactic toys. During the course, students will learn about contemporary interactive technologies in the context of their use in kindergarten.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (11.09.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
45 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
0 minut
Samostudium literatury (za semestr)
6 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
10 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
6 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
8 hodin
Příprava na zápočet
5 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (11.09.2023)
ASPINALL, Brian. Code Breaker: Increase Creativity, Remix Assessment, and Develop a Class of Coder Ninjas!, 2017.
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
RESNICK, Mitchel. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers, and play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, [2017]. ISBN 9780262037297.
Portály určené (i) pro preprimární vzdělávání, např: