Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Kurz seznámí studenty s možností aplikace principů, cílů a obsahu dramatické výchovy do světa muzejní, galerijní a památkové edukace. Kurz nabídne difuzi metod dramatické výchovy, kterou lze využít při tvůrčí interpretaci kulturních objektů. Studenti si osvojí znalosti, dovednosti, hodnoty, postoje i didaktické návyky, jež přispívají k interpretaci kulturního dědictví, tak, aby edukační transmise vedla k hlubšímu vnímání umění a památek. Kurz pomocí metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky studentům umožní, aby se naučili na kulturní objekty nahlížet skrze příběh, hru a dramatično.
Také proto je výuka realizována formou souvislých časových bloků přímo v prostředí paměťových a památkových institucí a absolvence kurzu předpokládá aktivní participaci studentů. Po skončení kurzu budou studenti vědět, jak využívat prvků divadla a dramatické výchovy ke komunikaci s účastníky edukačních programů, podporovat analýzu a srovnávání kulturních zážitků s vlastními postoji, nebo jak tvůrčím způsobem formulovat názory a reflexi pocitů z návštěvy muzea, galerie či památky.
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
This course will familiarize the students with the possibilities of application of the principles, aims and contents of drama education in the world of education in museums, galleries, and monuments. The students will be offered a diffusion of methods of drama education applicable to creative interpretation of cultural objects. The students will master knowledge, skills, values, attitudes and didactic habits enhancing the interpretation of cultural heritage in order that the educational transmission shall lead them to deeper perception of art and monuments.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Prostřednictvím metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky kurz umožní studentům, aby se naučili na kulturní objekty nahlížet prostřednictvím příběhu, hry a dramatična
Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (14.09.2021)
výuka v podzimním semestru proběhne ve všech termínech na fakultě, návštěvy objektů se uskuteční na jaře.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Literatura
VALENTA J., Metody dramatické výchovy, Praha: Portál 2004, ISBN 978-80-247-1865-1.
MACHKOVÁ E., Didaktika dramatické výchovy, Praha: AMU, ISBN 80-7331-021-X.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Vypracování osnovy metodiky s využitím dramatické výchovy, s cílem interpretovat vybraný památkový objekt.
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Submitting of a schedule of the methodology with employment of drama education, aiming at interpretation of a selected public monument.
Sylabus -
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Sylabus
Blok I. (8 hodiny, jednodenní bloková výuka)
Východiska dramatické výchovy. Interdisciplinární charakter dramatické výchovy. Prolínání dramatické výchovy s muzejní, galerijní a památkovou edukací.
Blok II. (8 hodiny, jednodenní bloková výuka)
Druhy interpretace objektů kulturního dědictví. Tematické oblasti a cíle. Stavba programu založeného na uměleckém vnímání objektu kulturního dědictví s využitím metod dramatické výchovy.
Blok III. 18 hodin (jednodenní bloková výuka)
Realizace programu na vybraném památkovém objektu, jeho ověřování a reflexe. Didaktická a metodická evaluace.
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Block I (4 hours, one-day block training)
Departure points of drama education. Interdisciplinary character of drama education. Interpenetration of drama education and education in museums, galleries and monuments.
Block II (4 hours, one-day block training).
Kinds of interpretation of cultural-heritage objects. Thematic spheres and goals. Build-up of programme based on artistic perception of a cultural-heritage object, with employment of drama-education methods.
Block III (16 hours, two-day block training)
Implementation of the programme in a selected public monument, its verification and reflexion. Didactic and methodical evaluation.