Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (25.09.2019)
Kurz je určen učitelům, resp. budoucím učitelům, kteří mají zájem o canisterapii.
Jeho cílem je ukázat možnosti, které řádně vykonávaná canisterapie přináší pro výuku, výchovu a zlepšení psycho-sociálního klimatu a následně to, aby si učitel dokázal vybrat z nabídky canisterapeutických týmů skutečně kvalitní tým.
Úvod do problematiky zoorehabilitací obecně. Terminologie. Historie canisterapie. Cíle canisterapie (obecně). Využití aktivit se psem pro rozvoj jemné a hrubé motoriky. Využití aktivit se psem pro rozvoj řeči a kognitivních schopností. Využití aktivit se psem pro aktivizaci. Využití aktivit se psem pro rozvoj sluchové percepce. Využití aktivit se psem pro zlepšení matematické představivosti. Polohování. Rizika canisterapie. Průběh canisterapie. Vyhodnocování canisterapie. Vybrané kazuistiky (příklady dobré praxe). Legislativa. Welfare. Česká sdružení, která nabízejí canisterapii.
Kurzu se bude účastnit canisterpeutický pes. Studenti budou mít možnost si jednotlivé prvky vyzkoušet osobně.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (25.09.2019)
JANČAŘÍKOVÁ, K. Zooasistence v pedagogické praxi. Envigogika. COŽP UK-PedF Praha : 2009. ISSN: 1802-3061. Dostupné na http://envigogika.cuni.cz.
Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3.
GALAJDOVÁ. L. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. 1. vyd. Praha : Grada Publisching, 1999. 160s. ISBN: 80-7169-789-3.
ODENDAAL, J. Zvířata a naše mentální zdraví : Proč, co a jak. 1. vyd. Praha : Brázda, 2007. 176s. ISBN 978-80-209-0356-3.
Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (01.10.2019)