|
|
|
||
Poslední úprava: G_I (16.03.2011)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Josef Pelikán (15.10.2017)
Před účastí na zkoušce je potřeba mít minimálně odeslány všechny úlohy potřebné k získání zápočtu.
Zápočet je možné získat nejpozději k datu uvedeném na stránce http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/cv/npgr007.cz.php (ve školním roce 2017/18 je to 18. 2. 2018). Na téže stránce lze najít podrobná pravidla pro známkování.
Zápočet se získává za průběžně odevzdávané praktické úlohy, není relevantní definovat, jestli je to možné dělat opakovaně.
Zkoušku lze skládat opakovaně, dle studijních předpisů, termíny jsou obvykle vypsány i v následujícím semestru a následujícím zkouškovém období. |
|
||
Poslední úprava: prof. Pavel Pelikán (02.05.2005)
Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice in C, Addison-Wesley, 1995
Samet H.: The Design and Analysis of Spatial Data Structures, Addison-Wesley, 1989
Bhaskaran, Konstantinides: Image and Video Compression Standards, Kluwer Academic Publishers, 1995
Hang Hseuh-Ming: Handbook of Visual Communications, Academic Press, 1995 |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Josef Pelikán (15.10.2017)
Zkouška je písemná a ústní (základ je písemný, jen v případě nejasností nebo těsně kolem hranice známky je možné, že si zkoušející studenta/studentku povolá ke krátkému ústnímu vysvětlení).
Zkouší se vše, co bylo předneseno na přednáškách a cvičeních, detaily je možné najít na webu: http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/npgr007.current.en.php http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/npgr007.slides.en.php
Hodnocení (známka) se skládá z bodů za cvičení (50-80 bodů) + bodů za zkoušku (0-100 bodů). Konkrétní hranice známek lze najít na http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/cv/npgr007.en.php
Před zkouškou je potřeba mít minimálně odeslané úlohy na zápočet (takový počet, aby z něj šlo získat zápočet). |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Josef Pelikán (29.12.2014)
kompozice obrazu ('alpha-blending'), geometricé deformace rastrového obrazu ('warping'), implementace spojitých deformačních zobrazení, morphing. 2. datové struktury pro 2D vyhledávání: quadtree, BSP stromy, k-d stromy, atd., efektivní algoritmy pro vyhledávání, aplikace v GIS. 3. komprese obrazu: základní principy komprese jednotlivých obrázků, (D)PCM, vektorová kvantizace, transformační metody, ortogonální báze, metody založené na DCT (JPEG), wavelets, fraktální komprese. 4. komprese animací a videosignálu: základní principy, predikce pohybu, obousměrná interpolace snímků, standardy H.261, MPEG, H.264 AVC |