|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (19.10.2012)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (19.10.2012)
Cílem předmětu je utvářet a prohlubovat teoretickou bázi pro pochopení funkcí školy jako sociální instituce, pro porozumění kultuře školy jako prostředí pro cílené vzdělávání, osobností a sociální rozvoj a kultivaci žáků. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (19.10.2012)
HAVLÍK, R.; KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál. HAVLÍNOVÁ, M. (Ed.) Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994. POL, M. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita 2007. POL, M., HLOUŠKOVÁ, L., NOVOTNÝ, P., & ZOUNEK, J. Kultura školy. Brno: MU 2005. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál (různá vydání). WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004. Zákon č. 561/2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Sbírka zákonů ČR, část 190, 2004. DVOŘÁK, D., STARÝ, K., URBÁNEK, P., CHVÁL, M., & WALTEROVÁ, E. Česká základní škola: Vícepřípadová studie. Praha: Karolinum 2010. GOODLAD, J. Place Called School. New York: Mc Graw Hill 1984. HARRIS, A. School Improvement. London and New York : Routledge Falmer, 2003. CHVÁL, M., & NOVOTNÁ, J. Pedagogický rozvoj školy. Praha: Portál 2008. HUSÉN, T.; TUJMAN, A.; HALLS, W. D. (Eds.) Schooling in Modern European Society. Oxford : Pergamon Press, 1992. MAREŠ, J. Sociální klima školy. In : Pedagogická revue, 52, 2000, 4.3, s. 241-253. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál 1997, 2001, kap. 10. PŘÍHODA, V. Myšlenka jednotné školy. Praha : Orbis, 1948. RÝDL, K. Cesta k autonomní škole. Praha : Agentura Strom, 1996. UNESCO. Učení je skryté bohatství. Praha : UK - pedF, 1997. What Schools for the Future? Paris . OECD, 2001. |