Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (29.11.2021)
Předmět se zaměřuje na zprostředkování aktuálních tendencí na poli současného umění, interpretaci aktuálních mediálních strategií na výstavách a v dílech vizuálních umělců.
Jejich interpretace je propojena s aktivním tvořením s následnou aplikací do pedagogického prostředí. K tvorbě studenti využívají software Adobe Creative Cloud, dostupných freewarový programů i tradičních výtvarných technik a postupů.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2008)
Traditional media in art. A selection of media, materials and technigues in the context of subject/theme of an artwork. Basic
principles of 2D and 3D composition. Representation and expression and its effect upon a choice and use of traditional
media in visual arts.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (09.09.2021)
Orientace v současných uměleckých tendencích, chápání díla v širších teoretických, historických i sociálních kontextech, aktivní vlastní tvůrčí práce a schopnost inovovat pedagogické úkoly v kontextu současnéhou uměleckého dění.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
practical creationals etudes; orientation in term from special literature, ability of independent work and thinking about commissing theme, reflection of own art creations
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Barthes, R.: Světlá komora. Bratislava 1994.
Bělohradský, V.: Svedeme to na obrazy? in. Lidové noviny, 22. září 2004, s.1 a 11.
Birgus, V., Mlčoch, J.: Česká fotografie 20. století. Praha: UPM a Kant, 2005.
ISBN 80-86217-89-2.
CIKÁNOVÁ, K.; Oživlé předměty. Objektová tvorba ve výtv. i dram. výchově dětí MŠ. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 24. aktualizace, Praha: RAABE, 2005.
DAVID, J.; Hra a její duchovní tvar. in Ke kořenům oduševnělého tvaru. Symposium INSEA 1998. Ústí n. L.: 1999.
Grygar, Š.: Konceptuální umění a fotografie. Praha 2004
VVUMOA, Bienálový průvodce, Praha: GHMP a tranzit, 2020.
Barthes, R.: Světlá komora. Bratislava 1994. Bělohradský, V.: Svedeme to na obrazy? in. Lidové noviny, 22. září 2004, s.1 a 11. Birgus, V., Mlčoch, J.: Česká fotografie 20. století. Praha: UPM a Kant, 2005. ISBN 80-86217-89-2. CIKÁNOVÁ, K.; Oživlé předměty. Objektová tvorba ve výtv. i dram. výchově dětí MŠ. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 24. aktualizace, Praha: RAABE, 2005. DAVID, J.; Hra a její duchovní tvar. in Ke kořenům oduševnělého tvaru. Symposium INSEA 1998. Ústí n. L.: 1999. Grygar, Š.: Konceptuální umění a fotografie. Praha 2004 Kesner, L. ml.: Vizuální teorie. Praha 1997 Neff, O.: Neffův průvodce digitální fotografií. Institut digitální fotografie: Praha 2004 HAZUKOVÁ, H.: Cyklus článků věnovaný výtvarné výchově - RAABE Vedení mateřské školy (VMŠ). ISBN 80-902189-2-X. 5. (e) Výtvarné vnímání jako záměrná činnost (ve výtvarné výchově) v mateřské škole II VMŠ. D1.14, s.1 - 21, únor 1999. 9. (i) Výtvarná imaginace, tvořivost, komunikace I (Imaginace). VMŠ . D1.21,s.1 - 20 , květen 2000. 12. (l) Přetvářecí činnosti a výtvarná výchova v mateřské škole. VMŠ, D1.29, s.1 - 19, únor 2002.
Časopisy: Výtvarná výchova, Ateliér, Digitální foto,National Geographic aj.
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
seminary
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (09.09.2021)
Zápočet. Aktivní účast ve výuce (prezenční návštěva obou vypsaných hodin) a seminární práce/prezentace na zadané téma odevzdaná/prezentovaná v určeném termínu.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Demands to controle:
Credit:
Prezentation and reflection of studiing literature in appointed deadlines, discharging seminars tasks in appointed deadlines, evolvement and turning in semestral work in appointed extend and term and delivering of authorś portfolio with digital pictures in PC programe POWER POINT.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (29.11.2021)
Předmět se v blocích soustředí na analýzu jazyka současného umění a snaží se najít tvůrčí pedagogická východiska v těchto projektech. Zatímco první blok studenty aktivně seznamuje s řečí, strategiemi a postupy ve výtvarném umění, v druhém bloku se studenti soustředí na vlastní tvůrčí pedagogické aplikace. Poslední hodina spočívá ve skupinové reflexi výsledku projektů.
Z technických prostředků je k využití digitální kresba na tabletu, práce v grafických či fotografických programech Adobe tak, aby výstupy měly profesionální charakter.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Key words: culture, visual culture, photography, picture, creating art; creation, perception of art work - photography, etude