PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení pedagogického procesu - OCSY16VP21
Anglický název: Management of Educational Process
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 16
Rozsah, examinace: 24/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (05.02.2019)
Cílem předmětu je získání základů a orientace v řízení školy, získání nových kompetencí a informací z oblasti řízení pedagogického procesu. Předmět je zaměřen na zvládnutí a získání nových kompetencí v oblasti strategie rozvoje školy a základních principech její tvorby. Student dovede stanovit priority rozvoje školy v souladu s cíly školy, zpracovat analýzu školy s respektováním vnitřních i vnějších determinant, aplikovat zásady strategického řízení do pedagogického procesu školy s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století. Dále se cíle předmětu vztahují k získání kompetencí a základů v uplatňování a koncepčním přístupu při řízení školy jako učící se organizace ve společnosti vědění. Student získá vědomosti a přehled o základních podmínkách a fázích pro uskutečnění změny v pedagogickém procesu, umí nalézt vztahy a shody mezi těmito pojmy a procesy.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (05.02.2019)

TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení,Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé aktualizované vydání), ISBN 978-80-7478-539-9

TROJAN, V. Vnější determinanty pedagogického procesu očima ředitelů škol. In.: Kontext podpory profesijného rozvoja učitelstva. Banská Bystrica: UMB, 2018, ISBN 978-80-1334-2, str. 159-170.

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2

Lhotková, I., TROJAN, V., Kitzberger, J.: Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s., 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.

Strategie vzdělávací politiky České republiky 2020

Dlouhodobý záměr vzdělávací soustavy 2019 - 2023
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Nové, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2009.
PRŮCHA, J. (Ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009 (v tisku).

Výroční zpráva ČŠI 2017 - 2018

Kritéria kvalitní školy v aktuálním znění (www.csicr.cz)

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK