|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut (vypraconání prakticky orientovaného úkolu, analýza učebnice) Samostudium literatury a plnění průběžných úkolů (za semestr): 12 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním tématům kurzu, zpracování sem. práce) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.) TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.) VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8 BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.) (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN 227805075-3 COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Mon premier Portfolio européen de langues. Paris: CIEP/ENS/Didier, 2010. ISBN 9782278064236 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
1.-2. týden – Didaktika FLE ve vztahu k cílovému publiku, specifika výuky jazyka pro cílové publiku, jazyková třída 3.-4. týden – Učitel, žák a učivo optikou výuky FLE pro mladší žáky, učebnice jako didaktický nástroj, motivace 5.-6. týden – Metody a metodologie, historie a aktualita výuky FLE, videoanalýza výuky 7.-8. týden – CECRL a RVP optikou výuky FJ jako dalšího cizího jazyka, otázky kurikula a progrese, jazykové portfolio 9.-10. týden – Evaluace žáků dalšího cizího jazyka, transdidaktický přístup, videoanalýza výuky 11.-12. týden – Ukázky evaluačních přístupů a aktivit pro děti a žáky, evaluační materiály a publikace; videoanalýza výuky, hodnocení kurzu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
Zpracování rešerše ve vyrané učebnici FJ pro ISCED 1 - ilustrace teoretického jevu z obsahu kurzu. Kolokvium na základě písemného testu. 1 opravný pokus. |