Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (11.09.2023)
Cílem předmětu je rozvinout didaktické znalosti obsahu studentů. Prostřednictvím analýz videozáznamů hodin matematiky bude důraz kladen na rozvoj všímání si a interpretaci viděného založené na znalostech. Studenti se seznámí se specifiky výuky matematiky v cizím jazyce prostřednictvím Integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL).
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (11.09.2023)
The aim of the course is to develop students' didactic knowledge of the content. Emphasis will be placed on the development of knowledge-based noticing and interpretation of what is seen through the analysis of video recordings of mathematics lessons. Students will learn about the specifics of teaching mathematics in a foreign language through the Integration of Non-Language Subjects and a Foreign Language (CLIL).
Deskriptory
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (06.10.2023)
Celková časová zátěž studenta 90 h
Přímá výuka Prezenční studium: 20-24 h Kombinované studim: 10 h
Příprava na výuku (samostudium literatury, práce se studjními materiály, průběžné úkoly): PS 56-52 h, KS 66 h
Příprava na zápočet 14 h
Literatura
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (11.09.2023)
Literatura doporučená v kurzech didaktiky matematiky. NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230. NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., HOFMANNOVÁ, M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2001, s. 122-126. NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M., PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131. GARDELLA, F., TONG, V. Implications of Language Development in the Learning of Mathematics. Prague, 1999. MARSH, D., LANGE, G. Implementing Content and Language Integrated learning. University of Jyvaskyla, 1999. VONDROVÁ, Naďa, NOVOTNÁ, Magdaléna, PAVLASOVÁ, Lenka, ROBOVÁ, Jarmila, STARÁ, Jana and ULIČNÁ, Klára. Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers‘ development. Praha: Karolinum. 2020.
Sylabus
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (11.09.2023)
Diskuse o shlédnutých videozáznamech z hodin matematiky z hlediska pojmů z kurzů didaktiky matematiky. Srovnání různých přístupů ke CLIL a ukázky výukových jednotek formou CLIL spojené s analýzou Doplnění komunikačních dovedností týkajících se vyjadřování a organizace práce ve třídě Rozšíření znalostí z metodologie o specifické rysy související s CLIL Hodnocení při výuce metodou CLIL Práce s autentickými texty při výuce CLIL
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (11.09.2023)
Zápočet bude udělen za aktivní účast na výuce, vypracování seminárních prací podle pokynů vedoucích kurzu.