|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
Cílem předmětu je rozvoj učitelských kompetencí v celém rozsahu. Účastníci vzdělávání získají zkušenosti s výukou v kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
Povinná MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. MAZÁČOVÁ, N. Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-677-2. Doporučená FILOVÁ, H. Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť cvičného učitele. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7. HAVEL, J. a T. JANÍK (ed.) Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: Pedagogická fakulta MU. ISBN 80-210-3378-9. JANÍK, T. (ed.) Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2002. ISBN 80-86633-011-2. SPILKOVÁ, V., A. TOMKOVÁ, N. MAZÁČOVÁ, J. KARGEROVÁ a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů.Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-832-5. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
V průběhu pedagogické praxe dochází k rozvíjení kompetencí přímo spojených s vyučovacím procesem. Účastník vzdělávání tak má příležitosti propojovat a aplikovat teoretické vědomosti a pedagogické dovednosti získané během počáteční přípravy v konkrétních situacích ve škole. V rámci studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů je realizována pedagogická praxe v celkovém rozsahu 20 hodin. Jedná se nejen o vlastní výuku účastníka vzdělávání, ale zároveň také skupinové náslechy ve výuce fakultních učitelů. V průběhu pedagogické praxe účastníci realizují náslechy (hospitují) ve výuce zkušených fakultních učitelů, připravují si vlastní pedagogické výstupy a následně vyučují. Nedílnou součástí náslechů a vlastní pedagogické činnosti jsou reflexe a vlastní sebereflexe. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (25.01.2023)
Zápočet: Atest za pedagogickou praxi se uděluje na základě splnění všech níže uvedených požadavků:
|