Cílem kurzu je podat přehled anglicky psané intencionální i neintencionální literatury pro děti a mládež a seznámit studenty s jejím žánrovým vývojem a paralelně s vývojem kulturněhistorickým a myšlenkovým. Zatímco počátky DL až do 19. století jsou pojednány převážně deskriptivně, výklad klasických děl posledních dvou století se opírá o znalosti studentů z četby v dětství a lze jich využít jako materiálů pro britská a americká studia.
Poslední úprava: Joanna Coleman, M.A. (30.01.2008)
The course provides a survey of CL and the development of its specific genres, shown against the background of social and cultural development. While the beginnings of CL up till the 19th century are dealt with mostly descriptively, special emphasis is laid on contemporary CL, reflecting the plurality of thought of the 20th century, which can then be used as study materials on British and American culture.
Literatura
Poslední úprava: Joanna Coleman, M.A. (30.01.2008)
1. Hunt, Peter (1994). An Introduction to Children's Literature. Oxford University Press: Opus.
2. Reynolds, Kimberly (ed.) (1995). Modern Children's Literature: An Introduction. Palgrave Macmillan.
3. Zipes, Jack (2006). Fairy Tales and the Art of Subversion. Routledge: New York.