Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Kurz připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů. Studenti se seznamují i s mezinárodními standardizovanými testy jako je GRE.
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
The course prepares students for their independent construction and use of achievement tests. Students are also introduced to international standardized tests such as GRE.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Cílem kurzu je, aby se studenti naučili samostatně navrhovat a užívat didaktické testy. Studenti se naučí zpracovávat data získaná z didaktických testů pomocí klasické teorie testů. Sekundárním cílem je, aby si vyzkoušeli práci se standardizovanými testy.
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
The goal of the course is that students learn to construct and use achievement tests independently. Students learn to work with achievement tests data using the classical test theory. The secondary goal is that they try to work with standardized tests.
Literatura
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Hopkins, K. D. Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon,1998.
Shults, K.S., Whitney, D.J. Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Klasifikovaný zápočet
seminární práce na vybrané téma týkající se využití didaktických testů
Sylabus -
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Druhy didaktických testů.
Typy testových úloh.
Postup konstrukce didaktického testu.
Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
Analýza distraktorů.
Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.