|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
Cílem předmětu je uvést studenty do základů sociální a pedagogické psychologie, které jsou obzvláště užitečné pro práci učitele. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám. Doba samostudia literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 30 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Příprava na závěrečný test 15 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4674-6. MYERS, D.G. (2016). Sociální psychologie. Brno: Edika. PÁVKOVÁ, J. Psychologie pro pedagogy: Sociální a pedagogická psychologie. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-676-5. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
Pro úspěšné zakončení předmětu jsou stanoveny dvě podmínky: 1. odevzdat v Moodle domácí úkol (včas a dle zadání) a 2. splnit v Moodle závěrečný test alespoň na 50 % (odevzdání úkolu je podmínkou pro možnost zapsat se na test). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
Předmět seznámi studenty ze základními tématy sociální a pedagogické psychologie, která jsou užitečná pro práci učitele. Výuková témata: 1. Sociální vnímání a postoje 2. Rodina, vrstevníci a autority jako zdroj sociálního vlivu 3. Sociální skupiny a třída jako malá sociální skupina 4. Vztahy učitelů k žákům a jejich rodičům 5. Školní výkon - příčiny školní úspěšnosti a neúspěšnosti 6. Motivace ve vzdělávání |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (27.01.2023)
|