|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
Zápočet se uděluje za vypracování zápočtového programu/projektu, jehož zadání je stanoveno po osobní konzultaci s vyučujícím. Charakter zápočtu umožňuje jeho opakování. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
Firemní dokumentace k programu IDL, Harris Geospatial Solutions: https://www.harrisgeospatial.com/docs/home.html Fanning D. W.: IDL Programming Techniques, 2nd ed., 2000. Webové stránky kurzu: http://physics.mff.cuni.cz/kfpp/skripta/idl_kurz1 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
Výuka probíhá v počítačové učebně PUČ v Troji, studentům jsou volně přístupné instalace v trojských počítačových laboratořích (LabTF).
1. Přehled syntaxe Datové typy proměnných a jejich deklarace, základní programové konstrukce, funkce a procedury. Odlišnosti proti jiným programovacím jazykům.
2. Práce ve vývojovém prostředí IDL skripty, programové moduly a jejich ladění. Vytváření programů pro IDL Virtual Machine.
3. Práce s datovými soubory Čtení a ukládání binárních a textových souborů. Přehled podporovaných souborových datových formátů. Vědecké datové formáty (CDF, NetCDF ad.).
4. Grafický výstup 2D a 3D grafika v publikační kvalitě, práce s barvou a fonty, volba výstupního formátu.
5. Zpracování dat v IDL Interpolace dat, fitování křivek a ploch. Digitální filtrace a spektrální analýza. Příklady zpracování signálu a obrazu. Řešení různých typů rovnic a jejich soustav. Statistické metody. Dynamické datové struktury s ukazateli.
6. Pokročilé grafické techniky Animace, zobrazení objemu, užití map a zeměpisných projekcí.
7. Vytváření aplikací s grafickým uživatelským rozhraním Návrh GUI, widgety, obsluha událostí.
8. Přenositelnost na jiné platformy, integrace s dalšími programovacími jazyky Přenos dat a programů v IDL mezi různými OS (Windows, Unix). Dynamické knihovny. Volání funkcí IDL z vnějšího prostředí. Dynamické webové stránky a IDL skripty.
9. Objektově orientované programování Úvod do objektově orientovaného programování. Zavedení objektu, jeho vlastností a metod. Dědičnost. Příklady využití. |