Prohloubení základní problematiky didaktiky tělesné výchovy, zdroje a postavení v systému věd. Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV. Metodicko-organizační formy TV. Vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV. Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na ZŠ, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednost, zájmové formy TV, řešení problémových didaktických situací.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Deepening the basic problems of didactics of physical education, resources and status in the system of sciences. Characteristics of the role of pupil and teacher in the educational process TV. Methodology and organizational forms of TV. Create a basic idea of the position and orientation of school didactics TV. Summary of theoretical and practical knowledge and skills for teaching at the elementary school TV, development of motor skills, motor skills and dexterity, interest form TV, problem teaching situations.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV. Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV. Aplikovat teoretické poznatky do praxe.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.10.2019)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.10.2019)
Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.10.2019)
Requirements for passing the subject (ie exams) are clearly based on the content, respectively. syllabus of this course, from annotation and recommended literature in the course characteristics in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.
Sylabus -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. resp. 2. st. ZŠ, následná sebereflexe a evaluace na základě diagnostických metod. Možnosti realizace pohybových aktivit v režimu dne, zhodnocení prostředí školy z tohoto pohledu, zpracování projektu podporujícího pohybové aktivity ve vztahu ke zdravému prostředí školy. Zápočtové požadavky - zpracování tří příprav na jednotku TV, realizace jedné z příprav, sebereflexe a analýza, zpracování projektu prostředí podporujícího pohybové aktivity. Zápočet - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace. Zkouška.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Development andimplementation of practicallessonsinpreparation forclasses 1stresp.SecondWedPrimary school,followed byself-reflection andevaluationon the basisof diagnosticmethods.The possibility ofphysical exercisemodeon,evaluatethe school environmentfrom this perspective,project developmentsupportingphysical activityin relationto a healthyschool environment.Requirements -threeprocessingwriting plans, implementationof one ofthe preparations, self-reflectionandanalysis,project developmentenvironment conducive tophysical activity.Credit -theoreticalknowledgeandskillsof their application.Examination.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2013)
Requirements tothe course(credit ortests)clearlybased onthe syllabuscontent, annotations, and the announced-studied inthe literaturedescribethe subjectinSISandare further refinedthe teacherat the beginningof the semester.