Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem počáteční informačně technologické výchovy dětí předškolního věku a možnostmi a směry tohoto výchovného působení s akcentem na prožitkové učení a tvůrčí činnost dětí v mateřské škole prostřednictvím didaktických hraček a interaktivních technologií.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquaint students with the importance of initial information technology education of preschool children and the possibilities and directions of this educational influence with emphasis on experiential learning and creative activities of children in kindergarten through didactic toys and interactive technologies.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.09.2020)
Vzhledem k současné situaci bude výuka probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (26.08.2019)
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80-7290-577-5.
elektronická podpora patřičným kurzem na http://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80-7290-577-5.
electronic support by appropriate course at http://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (26.08.2019)
1) portfolio vypracovaných úkolů zadaných v průběhu výuky prostřednictvím příslušného Moodle kurzu
2) písemný test
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
1) Portfolio of elaborated tasks assigned during the course through the relevant Moodle course
2) written test
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
OSOBNÍ POČÍTAČ a další technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí v mateřské školce
ZPRACOVÁNÍ TEXTOVÝCH, GRAFICKÝCH A ČÍSELNÝCH DAT pro přípravu digitálních učebních materiálů pro děti v mateřské školce
INTERAKTIVNÍ TECHNOLOGIE A DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY
Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky
Interaktivní tabule, panely a koberce; druhy, možnosti využití, softwarová podpora
PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY A JEJICH APLIKACE DO VÝUKY
Možnosti a význam využití programovaných hraček
Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)
TABLETY A MENŠÍ DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A MOŽNOSTI JEJICH VYUŽITÍ
Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání
Teoretická východiska a praktická práce s tablety
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
PERSONAL COMPUTER and other technologies as a means of educating children in kindergarten
PROCESSING OF TEXT, GRAPHIC AND NUMERICAL DATA for the preparation of digital teaching materials for children in kindergarten
INTERACTIVE TECHNOLOGIES AND DIGITAL LEARNING MATERIALS
Basic terminological constructs of the field, didactic means, teaching aids, teaching objects, digital teaching objects, means of didactic technology, technical teaching means Interactive whiteboards, panels and carpets; types, possibilities of use, software support PROGRAMMABLE TOYS AND THEIR APPLICATION TO TEACHING
Possibilities and importance of using programmed toys Theoretical background and practical work with programmable toys (BeeBot) TABLETS AND SMALLER TOUCH DEVICES AND POSSIBILITIES OF THEIR USE
Possibilities and importance of using tablets in education Theoretical background and practical work with tablets
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
aktivní práce v seminářích
plnění dílčích úloh dle témat předmětu v daných Moodle kurzem
písemný test ve zkouškovém období
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
active work in seminars
fulfillment of partial tasks according to the topics of the subject in the given Moodle course
written test during the examination period
In the event that there is again a transition from full-time teaching to distance learning in connection with the measures taken, the teaching will be carried out online at the time of standard scheduled teaching through the application MS Teams.At the same time, distance learning and teaching-related communication in the Moodle environment will be strengthened.Students should participate in such adapted teaching in the same active way as in the case of regular teaching.