|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (14.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (14.05.2008)
1. Neuman, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. 197 s. Doporučená:1. Šafránek, J. Cyklistika pro děti i jejich rodiče. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. 211 s. 2. Neuman, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 1.vyd. Portál: Praha, 1999. 325 s. 3. Neuman, J., Vomáčko, L., Vomáčková, S. Překážkové dráhy, lezecké stěny - výchova prožitkem a výzvou. 1.vyd. Portál: Praha, 1999. 315 s. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (14.05.2008)
Aktivní účast na všech programových oblastech kursu. Zvládnutí dovedností ve vybraných sportech a aktivitách. Testy teoretických znalostí a vybraných dovedností. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (14.05.2008)
Přednášky: 1. Úvod do kursu - bezpečnostní předpisy, organizace a didaktické postupy,funkce prožitku a zkušeností. 2. Výchovné aplikace aktivit v přírodě. 3. Cyklistika a cykloturistika. 4. Orientace a orientační běh. 5. Teorie hry, hry v přírodě a iniciativní hry. 6. Cvičení v přírodě, a lanové překážkové dráhy. 7. Ekologická výchova a hry k vnímání a poznávání přírody.
Semináře: 1. Vedení družstva - rozdělení rolí, spolupráce, společné úkoly, reflexe každodenního programu. 2. Organizace ranních setkání - cvičení. 3. Základní uzly, práce s lanem a informace o jištění a slaňování. 4. Vybavení pro turistické akce - příklad VHT. 5. Příprava turistické akce, bezpečnost a kulturně poznávací činnost. 6. Hry, kulturní i tvůrčí aktivity - příklady využití na akcích. Táborový oheň. 7. Hodnocení programu kursu - vyplnění ankety a další druhy zpětné vazby.
Cvičení: 1. Cyklistika - jízda zručnosti, jízda ve skupině, cykloturistická túra , celodenní putování a vedení družstva. 2. Orientace mapa-buzola, mapa-terén, orientační hry a cvičení, skorelauf, závod v orientačním běhu. 3. Hry v přírodě - příklady malých a velkých her. 4. Hry na seznámení, hry na rozvoj důvěry, iniciativní a problémově orientované hry, reflexe. 5. Cvičení v přírodě - příklad výběhu do terénu a cvičení na stanovištích. 6. Nízké a vysoké překážky- stavba, didaktické postupy a zpětné hodnocení. 7. Základy lezení, bouldering, překonávání jištěných cest, lezení s horním jištěním,slaňování 8. Ekohry - příprava a provedení jednoduchých her. |