|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (06.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (29.06.2021)
Přímá výuka Přednášky: 12h Cvičení: 12h
Nepřímá výuka Reflexe praxe: 12h Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 1h Samostudium literatury (za semestr): 10h Práce se studijními materiály (za semestr): 10h Plnění průběžných úkolů (za semestr): 12h Příprava na zkoušku a zkouška:16h |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (06.11.2019)
Povinná literatura: FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK, 2012. FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna, 1997. KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK, 2014. elektronický text TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset, 2011.
Doporučená literatura: CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha: Aventinum 1992, 1997. FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU, 2010. HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint, 2014. KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG, 2000. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU, 2017. TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer, 2005. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (14.09.2022)
1) Výtvarná výchova v systému všeobecného vzdělávání, její cíle, učivo a výstupy. Související obory. Interdisciplinární vztahy výtvarné výchovy a jiných předmětů. Vizuální kultura. Kulturní povědomí a exprese. 2) Umění a tvořivost. Transformace, open forma. 3) Umění a výtvarná výchova. Tvořivá interpretace uměleckých děl. Galerijní animace. Zpřístupnění umění. Role galerií a muzeí ve výtvarném vzdělávání. 4) Receptivní činnosti ve VV. Plánování a reflexe výtvarných činností. 5) Produktivní činnosti ve VV. Plánování a reflexe výtvarných činností. 6) VV jako příležitost k individuálnímu vyjádření. Inkluzivita, rovné příležitosti. Součástí předmětu je reflektovaná praxe v hodinách VV v rozsahu 0/1. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (13.09.2023)
účast na přednáškách a seminářích odevzdání reflektivního deníku (zahrnující průběžné úkoly ze seminářů) |