|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (18.09.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (18.09.2014)
Doporučená literatura: Chaloupka, O. (1995). Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha. Lederbuchová, L. (2002). Průvodce literárním dílem (výkladový slovní základních pojmů literární teorie). Jinočany: H&H 2002. Lepilová, K. (2014). Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika. Mandys, P. a kol. (2013). 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros. Peterka, J. (2009). Teorie literatury pro učitele. Praha. Singer, D. & Singer, J. (Eds.), Handbook of children and the media. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc. Trávníček, J. (2007). Vyprávěj mi něco (jak si děti osvojují příběhy). Praha. Vyskočilová, Z. (2013). Literatura a média. České Budějovice: Tomáš Halama.
Čeňková, J., Matoušek P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2012/2013. Dostupné online. http://www.ctenipomaha.cz/cs/knihy http://www.iliteratura.cz/Zanr/7/detska http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/predskolni-vek-do-6-let
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (14.09.2016)
1. Prolínání druhů umění a předčtenářství - prolínání slova a obrazu 2. Děti a reklama 3. Role intertextovosti v literatuře pro děti - původní a adaptované pohádky - disneyovské adaptace klasických pohádek 4. Konkurence tištěné a elektronické knihy 5. Současné časopisy pro děti a mládež 6. Současné fenomény knižního trhu - interaktivní knihy
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (14.09.2016)
Klasifikovaný zápočet: 2 varianty: 1. Předložit pracovní list či aktivitu, která vychází z probíraných okruhů (odučená aktivita včetně reflexe, případně návrh takovéto aktivity včetně zdůvodnění jednotlivých úkolů) 2. Porovnání původní verze české či světové lidové pohádky (např. od bratří Grimmů, Andersena) a její adaptované moderní podoby (např. od Walta Disneye). - bližší zadání na semináři |