|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1)2.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (12.05.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (16.08.2019)
V předmětu Oborová didaktika 1 se studenti učí na základě znalostí společenských věd a požadavků kurikula formulovat dílčí cíle pro výchovu k občanství a občanský a společenskovědní základ. Setkávají se s různými způsoby reprezentace učiva, učí se je využívat na konkrétních příkladech a reflektují různé metody a formy práce ve výuce. |
|
||||||||||||||||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (12.09.2021)
Příprava na výuku
Plnění předmětu
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.09.2023)
Povinná literatura DEWEY J. Dewey Outlines Utopian Schools (lw.9: 136-140). In Dewey, J. The Collective Works of Johdn Dewey (1882-1953). Charlottesville: InteLex. 1992 Pasch, Marvin a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. ŠÍP, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus. Brno: MUNIPress. (Vybrané kapitoly.) 2019
Doporučení literatura HENDRICK, Carl a MACPHERSON, Robin. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Překlad Pavla Le Roch. Druhé, revidované vydání. Praha: Euromedia Group, 2021. 230 stran. Universum. ISBN 978-80-242-7476-8. FLETCHER-WOOD, H. Responzivní výuka: kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Překlad Miroslava Kopicová. Vydání první. Praha: Euromedia Group, 2021. 170 stran. Universum. ISBN 978-80-242-7152-1. DVOŘÁKOVÁ, Michaela. Příspěvek k oborovým didaktikám z perspektivy didaktiky výchovy k občanství. s. 14 - 25. In: Kuthan, Robert, ed., Pelcová, Naděžda, ed. a Zicha, Zbyněk, ed. Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7290-983-4. Children's understanding of society [online]. Hove (UK): Psychology Press, 2004 [cit. 2019-09-08]. Dostupné z: http://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=198531. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál (vydavatelství), 2012. ISBN 978-80-262-0052-9. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge, nebo, Didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido, 2007. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3. MOREE, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s. ISBN 978-80-86961-61-3. ŠEĎOVÁ, Klára et al. Výuková komunikace. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 175 stran. ISBN 978-80-210-9529-8. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (10.09.2023)
Obsah předmětu tvoří témata 4. Formulace cílů s využitím taxonomií vzdělávacích cílů, mikrovyučování a jeho didaktická reflexe 8. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení 10. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení V kurzu bude implementovaná metodika rozvoje sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (10.09.2023)
|