|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (03.03.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (27.01.2023)
BENEŠOVÁ, Daniela, Uwe LANGE, Janine OELZE, Václav SALCMAN, Henry SCHULZ, Simone SCHUSTER a Petr VALACH, 2014. Přeshraniční srovnávací analýza motorických schopností dětí mladšího školního věku - pilotní studie: Grenzüberschreitende Vergleichsanalyse der motorischen Fähigkeiten von Kindern des jüngeren Schulalters - Pilotstudie. Chemnitz: Universitätverlag Chemnitz. ISBN ISBN978-3-944640-36-5. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: UK, 2000. ISBN ISBN 80-7290-005-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Sportujeme s nejmenšími dětmi. Praha: Olympia, c 2001. ISBN 80-703-3313-8. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN ISBN 978-80-86307-88-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání, c 2014. ISBN 978-80-7496-162-5. DVOŘÁKOVÁ, Hana a Vendula KOPŘIVOVÁ. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-775-5. KIRBY, Amanda. Nešikovné dítě: dyspraxie a další poruchy motoriky : diagnostika, pomoc, podpora, cesta k nezávislosti. Praha: Portál. Speciální pedagogika (Portál), 2000. ISBN 80-717-8424-9. MÁČEK, Miloš a Jiřina MÁČKOVÁ. Fyziologie tělesných cvičení. Praha: Onyx, 1995. ISBN 80-852-2820-3. MĚKOTA, Karel a Roman CUBEREK. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1728-8. MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého,2005. ISBN 80-244-0981-X. NEUMAN, Jan. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8730-2. PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada. Děti a sport, 2012. ISBN 978-80-247-4218-2. RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4659-7. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-870-0000-5. VOJTA, Václav. Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku: Včasná diagnóza a terapie. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-854-2498-3. Zdravý životní styl. Praha: Euromedia Group. Esence, 2019. ISBN 978-80-7617-789-5. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (28.01.2023)
1. Organizační formy pohybových aktivit v MŠ 2. Metody v realizaci pohybových aktivit. 3. Didaktické styly a modernizace řízení. 4. Zájmové pohybové aktivity a sport v životě dítěte. 5. Pohybové aktivity dětí se zvláštními potřebami v MŠ. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (28.01.2023)
Teoretická i praktická příprava na řízení pohybových činností dětí v MŠ. Vypracování přípravy na zadané téma či úkol a cíl. Řízení pohybových činností v dopoledním programu MŠ. Ústní zkouška z didaktiky TV. Vypracování závěrečné práce ze specializace TV a její obhajoba. Otázky pro zkoušku: A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence. 2. Pohyb v životě dítěte – benefity 3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem 4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku 5. Učení se a motorické učení 6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti 7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV. 8. Metody a styly v TV v mateřské škole 9. Organizační formy TV v MŠ 10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy 11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky 12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí 13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)
B. 1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace. |