PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Mikrosociologie v praxi III. (kombinovaná forma) - YMN33MPIII
Anglický název: Microsociology in Practice III. (distance learning)
Zajišťuje: Program Studia občanské společnosti (24-KSOS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/50, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: Mgr. Dana Moree, Dr.
Vyučující: Mgr. Dana Moree, Dr.
Prerekvizity : YMN22MIPII
Záměnnost : YMN03MPIII
Je záměnnost pro: YMN04MPIII, YMN03MPIII
Anotace
Poslední úprava: Kristýna Macková (19.02.2019)
Anotace: Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. vedení skupin, empowerment a rozvoj skupin. Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 30 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Na konci předmětu vypracuje souhrnnou zprávu z vykonané praxe a tu prezentuje. Témata: 1) Sebe-rozvoj a péče o pracovníky 2) Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška 3) Vedení skupiny II - moderace, diskuze, schůze, přednáška
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: Kristýna Macková (23.08.2021)
Kurz je určen výhradně studujícím 1. ročníku studijního programu SOS, a není proto možné si jej zapsat po webu.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (13.09.2022)

Témata:

 

Sebe-rozvoj a péče o pracovníky, vedení skupin - úvod – setkání 11.11. 2022

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Vedení skupin - moderace, diskuze, schůze, přednáška – 17.12. 2022

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ ze dvou prezenčních setkání. Termíny odevzdání:

20.11. – téma sebe-rozvoj a péče o pracovníky

6.1. – téma moderace, diskuze, schůze, přednáška

Účast na setkáních.

Závěrečná práce z praxe a její prezentace – termín odevzdání 13.1. 2023.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro závěrečnou práci:

Rozsah: 7 – 10 NS

Obsah:

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem

Závěry

Seznam literatury

 

Povinná literatura:

CSIKSZENTMIHALYL, M. Creativity. Harperperennial. 2013. ISBN 9780062283252.

COVEY, S, R. Vedení založené na principech. Praha: Management Press. 2011. ISBN 978-80-7261-202-4.

DEWEY, J. Experience and Education. USA: KappaDelta PI .1938. ISBN 9780684838281.

 

Doporučená literatura:

FREIRE, P. Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform. 1974. ISBN 090461316X.

MOREE, D., VÁVROVÁ, T. & FELCMANOVÁ, A. Blue or red, why do categories attract? Urban Review, 49, 498 – 509 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3. 2017.

SCHEFF, T. Microsociology: discourse, emotions and social structure. ISBN 978-0226736679.

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK