|
|
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (12.07.2022)
|
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (12.07.2022)
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s některými aktuálními výsledky výzkumu členů katedry matematiky a didaktiky matematiky, případně s výzkumem externích spolupracovníků či hostujících profesorů na katedře (např. v rámci programu Erasmus). |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (06.10.2023)
K předmětu jsou materiály k dispozici v kurzu v LMS Moodle s názvem Obecné otázky didaktiky matematiky (https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7648). Celková časová zátěž studenta 60 h
Příprava na zápočet 24 h
|
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (12.07.2022)
Literatura bude zadána podle toho, jaká témata si studenti vyberou. |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (12.07.2022)
Seminář, práce ve školách |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (12.07.2022)
Kredity lze získat za písemnou práci (podanou v elektronické podobě), která může mít různou podobu. Například: Popis školní zkušenosti autora a její analýza Kritická reakce na některou z našich přednášek (besed), kde jsou uvedeny a analyzovány názory různých kolegů. Příprava výuky jistého tematického celku s didaktickým komentářem. Možností je více. Upřesnění tématu uděláme individuálně, společně s posluchačem.
|
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (02.10.2022)
Na základě dohody posluchačů bude osnova upřesněna. Bude domluveno, která z navrhovaných témat a v jakém sledu budou zařazena, případně která další témata budou vložena. 1. Jak může učitel (rodič) na sobě pracovat v oblasti edukace dětí a mládeže. 2. Cíle vyučování matematice od předškoly po vysokou školu. 3. Motivace dítěte, žáka 1. stupně, žáka 2. stupně, žáka střední školy, učitele. 4. Proces objevování pojmů, vztahů, procesů. Jak vést třídu k odhalení generického modelu? Jak ji vést k odhalení abstraktního poznatku? 5. Diferenciace. Individuální přístup k žákovi. Problém slabých žáků i žáků špičkových. 6. Komunikace a interakce učitel – žák, učitel – třída, žák – žák, žák – třída. 7. Hodnocení, klasifikace a diagnostika žáka. 8. Instruktivní, transmisivní a konstruktivistický edukační styl učitele. 9. Analýza myšlenkového procesu žáka na základ jeho písemného řešení. 10. Analýza práce třídy na základě videozáznamu. Témata lze doplnit po dohodě se studentem. |