Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Osobní zdokonalování již zvládnutých plaveckých způsobů tj. prsa, kraul, znak a delfín včetně startů a obrátek dle pravidel plavání FINA. Rozšiřování počtu plaveckých dovedností, rozvoj speciálních plaveckých schopností a prohlubování didaktické činnosti - práce ve dvojicích.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Personal improvement of swimming techniques, ie breast, crawl, emblem and dolphin, including start and turn according to the FINA swimming rules. Expanding the number of swimming skills, developing special swimming skills and enhancing didactic activity - working in pairs.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Cíl předmětu je osobní zdokonalování již zvládnutých plaveckých způsobů, rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností, rozvoj plaveckých schopností a prohlubování didaktické činnosti.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Objective of the course is to personally improve swimmaking methods, expand the number of special swimming skills, develop swim capabilities, and deepen didactic activities.
Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9464
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. A kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003.
Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008.
Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů,(aktualizovaná).
Bělková, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Metodické texty pro školní a mimoškolní TV a sport 11-15 žáků. Praha: NS Svoboda, 1998
Svozil, Z. Učební postupy v plavání. Olomouc: UP Olomouc 1997.
Counsilman, J. E. Závodní plavání. Praha: Olympia 1974
Giehr, J., Hahn, M. Plavání. Praha: Kopp, 2000.
Hannula,D. Coaching swimming successfully. 1. vyd. USA: Human kinetics, 1995.
Maglischo,E.W. Swimming faster. 2. vyd. USA: Human Kinetics, 2003
Richards,R., J. Coaching Swimming - an introductory manual. 1. vyd. Austrálie: Australian Swimming Inc., 1996.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. A kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003.
Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008.
Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů,(aktualizovaná).
Bělková, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Metodické texty pro školní a mimoškolní TV a sport 11-15 žáků. Praha: NS Svoboda, 1998
Svozil, Z. Učební postupy v plavání. Olomouc: UP Olomouc 1997.
Counsilman, J. E. Závodní plavání. Praha: Olympia 1974
Giehr, J., Hahn, M. Plavání. Praha: Kopp, 2000.
Hannula,D. Coaching swimming successfully. 1. vyd. USA: Human kinetics, 1995.
Maglischo,E.W. Swimming faster. 2. vyd. USA: Human Kinetics, 2003
Richards,R., J. Coaching Swimming - an introductory manual. 1. vyd. Austrálie: Australian Swimming Inc., 1996.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Osobní zdokonalování již zvládnutých plaveckých způsobů tj. prsa, kraul, znak a delfín včetně startů a obrátek dle pravidel plavání FINA. Historie a vývoj plaveckého způsobu motýlek. Rozšiřování počtu plaveckých dovedností, rozvoj speciálních plaveckých schopností a prohlubování didaktické činnosti - práce ve dvojicích. Korekce nejčastějších chyb za pomoci speciálních průpravných a technických cvičení ve vodě i na suchu. Využití teorie tréninku k rozvoji vytrvalostních a silových schopností, průpravná cvičení a hry.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Personal improvement of swimming techniques, ie breast, crawl, emblem and dolphin, including start and turn according to the FINA swimming rules.History and development of the swimming method of butterflies.Expanding the number of swimming skills, developing special swimming skills and enhancing didactic activity - working in pairs.Correction of the most frequent errors by means of special drilling and technical exercises in both water and dry conditions.Using the theory of training to develop endurance and strength abilities, training exercises and games.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
- Aktivní účast na výuce 85% - Praktická zkouška: 100m kraul, 100m prsa, 50m znak, 50m motýlek. Plave se dle pravidel plaván , pořadí disciplín bude určeno. U každé z uvedených disciplín je měřen čas, který je následně převáděn na bodové hodnocení, minimální počet získaných bodů je 12. Každá disciplína musí být splněna minimálně na 1 bod.
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (13.02.2020)
- Active participation in classes 85% - Practical exam: 100m crawl, 100m breast, 50m character, 50m butterfly. They swim according to the rules of swimming, the sequence of disciplines will be determined. For each of these disciplines the time is measured, which is then converted into a point rating, the minimum number of points scored is 12. Each discipline must be met at least 1 point.
Students swim themselves in separate tracks and each student has 2 corrective attempts to complete the credit