|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
BENDL, S. Nárys sociální pedagogiky: studium: Vychovatelství, Pedagog volného času; kurz: Sociální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-668-0. MATĚJČEK, Z., J. DUNOVSKÝ a Z. DYTRYCH. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě [online]. [cit. 2019-04-06]. Dostupné z: http://195.113.37.40/handi/42/index.html HAVLÍK, R. a J. KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vydání třetí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0. HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-053-6. JEDLIČKA, R. aj. KOŤA. Aktuální problémy výchovy: analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách]. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3. KRAUS, B. a V. POLÁČKOVÁ. Člověk – prostředí – výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-004-2. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3. POTMĚŠILOVÁ, P. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3831-3. PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5. SAK, P, J. MAREŠ, H. NOVÁ, V. RICHTER, K. KOLESÁROVÁ a J. SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0. SVOBODA, Z. Sociální pedagogika. Studijní opora Katedry pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Dostupné z: http://chemistry.ujep.cz/userfiles/files/SOCIALNI%20PEDAGOGIKA%20-%20studijni%20opora.pdf |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Celospolečenský kontext výchovy a vzdělávání, úloha výchovy ve společnosti, kultuře, vztahy mezi výchovnými hodnotami a cíli a sociální strukturou. Sociální souvislosti rozvoje vzdělávání, rovnost přístupu ke vzdělávání, struktura a funkce výchovných institucí, sociální podmínky jejich činnosti. Sociologie rodiny – funkce rodiny, proměny současné rodiny, rodina jako sociální prostředí, spolupráce školy s rodičovskou veřejností. Sociologie dětí a mládeže, sociální zrání, vliv vrstevnických skupin na socializaci jedince, osvojování mužských a ženských rolí. Rozvoj osobnosti dětí a dospívajících v závislosti na různých typech sociálního prostředí, proměna intencionálního prostředí ve výchovných institucích v souvislosti s kurikulární reformou, děti a mládež jako ohrožená sociální skupina, vliv médií a komunity, projevy rizikového chování dětí a mládeže. Klima školy, výchovný systém školy, řád školy, žákovská samospráva, školní tradice. Žák a školní třída, sociální chování žáka, možnosti pedagogického ovlivnění, aktivní sociální učení, klima třídy, třídní učitel. Metody a techniky sociologického a sociálně pedagogického výzkumu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Zkouška: Zpracování seminární práce na zadané téma – případová studie. Zkouška má formu klausurní práce. |