Na základě poznatků dosažených v předchozím kurzu modelování I rozvíjení dovedností a schopností v oblasti prostorové tvorby. Vytváření určitého podobenství reálného světa na základě uchopování fyzického a haptického prostorového vnímání člověka. Rozvíjení schopnosti nejen celkového pojetí prostorových vztahů, ale i vnímání adekvátního užití konkrétního materiálu.
Výuka je koncipovaná jako pravidelná s postupně navazujícími úkoly.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
based on the knowledge aquired in previous lessons focused on spatial formation. Developing abilities and skills in the area of spatial development. Creating cpecific simile to a physical world through seizing of a physical and haptic perception of a human.
(creating a likeness of the word)
Developing the capacity to preceive not only the overall concept of spatial relations, but also the perception of an adequate use of the specific material.
Teaching based on regular lectures with follow-up tasks.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2015)
Prohloubení znalostí a dovedností v oblasti prostorové tvorby. Kultivace vlastního výtvarného jazyka v oblasti prostorové tvorby, schopnost reflexe vlastního tvůrčího procesu.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
deepenig knowledges and skills in the field of spatial creating
Literatura -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
Základní studijní literatura: LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Artia, Praha 1981. PIJOAN, J.: Dějiny umění 10, 12. Knižní klub - Balios, Praha 1991-2004 ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996 ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. VOLAVKOVÁ-SKOŘEPOVÁ, Z. Myšlenky moderních sochařů. Praha : Obelisk 1971 ZHOŘ, I. Hledání tvaru. SPN, Praha 1992 ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN, Praha 1987 PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004 Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
Základní studijní literatura:
LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Artia, Praha 1981.
PIJOAN, J.: Dějiny umění 10, 12. Knižní klub - Balios, Praha 1991-2004
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996
ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004.
VOLAVKOVÁ-SKOŘEPOVÁ, Z. Myšlenky moderních sochařů. Praha : Obelisk 1971
ZHOŘ, I. Hledání tvaru. SPN, Praha 1992
ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN, Praha 1987
PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004
Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav.
Metody výuky -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
Forms of teaching: seminary 2
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
účast na seminářích, průběžné plnění jednotlivých úloh a zadaných seminárních prací, nebo řešení aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu.
Požadavky ke zkoušce: Písemný podklad (prezentace) k rozpravě nad vlastním tvůrčím procesem v rámci aktuálně zadaného tématu v kontextu se současným výtvarným uměním.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
participation in seminars, fulfillments of each of an assigned task and writing seminar papers, consulting solutions for currently annouced themes and submitting the output of this solution.
Sylabus -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
Modelování figury z hlíny ve zmenšeném měřítku dle živého modelu včetně příprav a případných etud jako motivací k odbourání bloků a obav z obtížnosti modelování lidského těla, vytvoření samostatného objektu s vlastní volbou materiálů na základě aktuálně vyhlášeného tématu a pro konkrétní situaci (např. happening).
Schopnost reflexe vlastního tvůrčího procesu v rámci lekcí a také v rámci řešení práce na základě vyhlášeného, aktuálního semestrálního tématu.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Modeling of under-lifesize figures from clay according to a live model. Moulding of figures targeted to eliminate difficulties and constrains of modeling of the human body;
Creating an individual object based on one´s own choice of materials in accordance with currently announced theme and focusing on a specific situation ( e.g.happening)