|
|
|
||
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|
|
||
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
M. Pasch: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál 1998J. Slavík:: Hodnocení v současné škole. Portál 1999 Z. Kalhous, O. Obst: Školní didaktika. Portál 2002 D. Fontana: Psychologie ve školní praxi. Portál 1997 Efektivní učení ve škole - mezinárodní akademie vzdělávání Unesco. Portál 2005 G. Petty: Moderní vyučování. Portál 1998 Y. Bertrand: Soudobé směry ve vzdělávání. Portál 1998 T. Janík: Pedagogical content knowledge nebo Didaktická znalost oboru. Paido 2007 G. Pike, D. Selby: Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Portál 2000 M. Silberman: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Portál 1997 T. Šišková: Výchova k toleranci a proti rasismu. Portál 1998 L. Canfield, F. Siccone: Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Portál 1998 L. Canfield, H. Wells: Hry pro zlepšení motivace, a sebepojetí žáků. Portál 1995 M. Karnsová: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Portál 1994
|
|
||
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
Sylabus přednášky 1. Typy vyučovacích hodin a jejich struktura Deduktivní a induktivní přístup ve vyučování 2. - 3. Oborová praxe 4. Specifické problémy obsahu učiva občanské výchovy, typy učebních úloh 5. Diagnostika potřeb žáků a jejich zohlednění při plánování výuky 6. Přímé předávání poznatků: výklad a možnosti rozvoje práce učitele
Sylabus semináře 1. Vytváření a posuzování příprav na vyučování 2. a 3. Oborová praxe 4. Metodické potupy vhodné pro hodiny občanské výchovy a jejich kombinování 5. Ukázky vstřícného pojetí výuky: názory, postoje, hodnoty, práce s kontroverzními tématy 6. Projektová výuka na průřezových tématech RVP ZV.
|