Football (soccer) - PSPH608
Anglický název: |
Football (soccer) |
Zajišťuje: |
Sportovní hry (51-600300) |
Fakulta: |
Fakulta tělesné výchovy a sportu |
Platnost: |
od 2015 |
Semestr: |
letní |
Body: |
0 |
E-Kredity: |
3 |
Způsob provedení zkoušky: |
letní s.: |
Rozsah, examinace: |
letní s.:0/1, Z [HT] |
Počet míst: |
neurčen / neurčen (22) |
Minimální obsazenost: |
neomezen |
4EU+: |
ne |
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: |
ne |
Kompetence: |
|
Stav předmětu: |
nevyučován |
Jazyk výuky: |
angličtina |
Způsob výuky: |
prezenční |
Způsob výuky: |
prezenční |
Úroveň: |
|
Poznámka: |
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu |
|
|
Anotace -
| |
|
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)
Primary theoretical knowledge, skills in conditions of the game and refereeing
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (26.02.2008)
Basic game skills and knowledge for guidance the football and handball schooling in school PE and in modified forms of
training within hobbitry level.
|
Literatura -
| |
|
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)
American Football Coaches Association. (2002). The football coaching bible. Human kinetics Publishers.
fifa.com/rules
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (26.02.2008)
Obligatory:
Psotta, R., Buzek, M. Teorie a didaktika fotbalu. Praha : Karolinum, 2005.
Psotta, R. Fotbal:Základní program. Praha : NS Svoboda, 1999.
|
Požadavky ke zkoušce - angličtina | |
|
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (26.02.2008)
Requirements for credit:
- Test of knowledge and rules
|
Sylabus -
| |
|
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)
1st lesson - soccer rules, competition systems
2nd - 3rd lesson - acquirement the basic soccer skills
4th - 5th lesson - soccer specific skills (technique)
6th - 7th lesson - soccer match and refereeing
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (26.02.2008)
Classwork contents:
1. Motor, physiologic, and psychological football characteristics.
2. Structure of football activity, determinants of game performance.
3. Didactics of individual and team game activities.
4. Didactic methods and styles in football teaching and training.
5. Setting the training program for school PE and in recreational sport.
6. Didactics of football in handicapped persons.
7. Diagnostics in football teaching/training.
|