Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí: Cíle, obsah a prostředky výtvarné výchovy .Myšlenkové modely
výuky výtvarné výchovy jako formy plánu ( vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Pedagogical aspects of aestetic interactions: Aims, contents and tools of art educationConceptual models of art education
as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích školní výtvarné výchovy - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností včetně poučeného náhledu na ně.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.04.2009)
Make preparing for competentive and theoreticaly reflected comunication of teacher in situations of school art education
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
HAZUKOVÁ, H. :ŠAMŠULA, P. Didaktika Vv I., Praha, UK 1990
HAZUKOVÁ, H. : Příprava učitele na rozhodování ve Vv, I., II. , Praha, PedF UK, 1995
SLAVÍK, J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-268-9.
HLAVSA a kol.: Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha, SPN 1986
HAZUKOVÁ, H.: Výtvarná výchova jako integrovaná a integrující složka primárního vzdělávání.
In: K současným problémům vnitřní transformace primární školy. Sborník. Praha, PedF UK 1998, Praha, Portál 1993
SLAVÍK, J. : Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
kapitola 6.7 Umění a kultura, 6.7.2 Výtvarná výchova (viz www.vuppraha.cz)
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
HAZUKOVÁ, H. :ŠAMŠULA, P. Didaktika Vv I., Praha, UK 1990
HAZUKOVÁ, H. : Příprava učitele na rozhodování ve Vv, I., II. , Praha, PedF UK, 1995
SLAVÍK, J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-268-9.
HLAVSA a kol.: Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha, SPN 1986
HAZUKOVÁ, H.: Výtvarná výchova jako integrovaná a integrující složka primárního vzdělávání.
In: K současným problémům vnitřní transformace primární školy. Sborník. Praha, PedF UK 1998, Praha, Portál 1993
SLAVÍK, J. : Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
kapitola 6.7 Umění a kultura, 6.7.2 Výtvarná výchova (viz www.vuppraha.cz)
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
přednáška/seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
lecture/seminar
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
Zápočet:
Seminární práce 3
Zkouška:
Témata budou zadána na semináři didaktiky.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
Credit:
Seminar work 3
Examination:
Téma - assign in seminar of didactics
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
Sylabus:
Dimenze učitele výtvarné výchovy. Oblasti výtvarné výchovy. Tvorba námětových map. Motivace zajímavých témat, jejich souvislosti.. Osnování výtvarných řad - např. Ruce, Zvířata, Voda atp. Umělecké dílo v systému vzdělávání.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2008)
Sylabus:
Dimensions of art training teacher. The ares of art training. Creation of topic maps. The motivation of creative topic- connections. education. Setting up the sequences - for example Hands, Animals, Water. Works of art within the system of cultural.