|
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (30.08.2005)
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (17.02.2006)
CIKÁNOVÁ, K.; Kreslete s námi. Praha:Aventinum 1992. CIKÁNOVÁ, K.; Malujte si s námi. Praha: Aventinum 1993. ROESELOVÁ, V.; Techniky ve výtvarné výchově. 1. vyd.Praha:Sarah, 1996. SLAVÍ´K, SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVAˇ; Výtvarné čarování. Praha: UK, 2000 ADAMEC, J.; ŠAMŠULA,P.; Průvodce výtvarným uměním I.a II. 1. vyd. Praha: Práce 1995. SKARLANTOVÁ-SLAVÍK; Estetická výchovaI. Praha:Sciencia media, 2001(kapitoly 1-3)
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (17.02.2006)
čCíl výuky: Hledat výrazové možnosti kresby, malby, kombinovaných technik, prostorové tvorby jako prostředků sebvyjádření a komunikace. Experimentální tvůrčí práce plošné i prostorové a jejich využití pro speciální pedagogiku. Ověření vlastních výrazových a empatických schopností, zobrazení vnitřního světa pomocí výtvarných výrazových prostředků.
Obsah:Výrazové možnosti linie a barvy a jejich využití pro artefiletickou praxi. (kombinace výtvarných prostředků s hudbou, literaturou, pohybovým a dramat. výrazem).Výtvarné využití dostupných materiálů, jejich zpracování a využití v prostorové tvorbě (papír, textilie, plasty, přírodniny).
Klíčová slova:, artefiletická praxe, metodická řada, vizuální komunikace, expresivita, sebevyjádření, kompozice, konstrukce, organické a geometrické linie
Teorie: Vztah linie k nástroji - využití pro výtvarnou činnost dětí. Komunikace pomocí linií a barvy, - využití pro psychologii, (expesivita, gestická tvorba. ) Záznamy citového prožitku - výtvar. Vyjádření zážitku z jiných druhů umění (poezie, hudba, tanec) Vybrané kapitoly z dějin umění - v návaznosti na probíranou výtvar. problematiku.
Praxe:Experimentální studie na poznání a pochopení dalších možností práce s linií, barvou. Např. gestická kresba a malba, , vyjádření jiného druhu umění výtvarnými prostrředky (hudba, pohyb, literatura) Prostorové práce s dostupnými materiály (papír, textilie, plasty, přírodniny) a jejich využití pro rozvoj prostorového výtvarného myšlení.- využití pro praxi s různě postiženými dětmi.: Etudy na studium kompozice a konstrukce ( využití pravidelného a nepravidelného rytmu, symetrie a asymetrie, pozitivního a negativního tvaru apod.). Požadavky k zápočtu: Aktivní experimentální výtvarná činnost (etudy) - vlastní výtvar. dokumentace postupů při jednotlivých úkolech a návaznost na výtvar. umění 1)vytvoření metodické řady za využití různých výtvarných technik (podle vlastníhonávrhu), 2)obhajoba této řady před skupinou - možnosti využití v atefiletické praxi |