|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
Cílem kurzu je prohloubiz dovednost literární analýzy a propojit ji s postupy textově-stylistické a jazykové analýzy textu se zaměřením jak na texty objevující se v učebnicových souborech, tak na texty funkčního stylu krásné lireatury se zaměřením na literaturu pro děti a mládež. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
MALÁ, Jiřina. Einführung in die deutsche Stilistik. Brno: FF MU, 2003. BRINKER, Klaus. Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. 6., überarbeitete und erweiterte Auflage. (Grundfragen der Germanistik. Bd. 29). Hrsg. von Werner Besch und Hartmut Steinecke. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2005. MARKVARTOVÁ Eva. Einführung in die Literaturwissenschaft. Skripta dostupná v systému moodle, kurz Úvod do teorie literatury, 1. ročníka dvojoborového bakalářského stdia. PETERKA, Josef. Teorie literatury pro učitele. Praha: Mercury Music_Enterainment, 2007. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
Teoretické okruhy spojená s prací s konkrétními texty 1. Pojmy text a styl: texty jednotlivých funčních stylových typů 2. Specifika literárního textu. Symboličnost literárního jazyka se zaměřením na poezii: balady od J. W. Goetha (vs. Kytice K. J. Erbena); H. Heine Loreley; poezie začátku 20. století (Ch. Morgenstern vs. E. Frynta), konkrétní poezie - jazyková a výtvatná stránka básnických útvarů ve smyslu kompaktní obraznosti (E. Jandl a další) 3. Algoritmy literárněvědné, literárnětextové a literárněstylistické analýzy: nepříliš rozsáhlé prózy: F. Kafka: Erzählungen (výběr); B. Brecht: Geschichten vom Herrn Keuner (Wenn die Meische Menschen wären), Heinz Körner: Ein Märchen + Heinz Körner, Bruno Streibel: Wie es weiter ging) 4. Analýza komiksu (Heiner Lünstedt, Ingrid Sabisch: Sophie Scholl. Comic Biographie) 5. Analýza rozsáhlejších děl na základě výběru studentů |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
75%ní účast na kurzu, aktivní práce na semináři, plnění dílčích průběžných úkolů. |