|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Povinná literatura: Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Merriam, S. B. (2020). Learning in Adulthood. John Wiley & Sons Inc. Mužík, J., & Leštinová, A. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Pavlov, I. (2021). Andragogické poradenstvo. Praha: Česká andragogická společnost. Pavlov, I. (2018). Učiteľská andragogika: o profesijnom vzdelávaní a poradenstve. 2. vyd. Praha: Česká andragogická společnost. Schmidt, S. W. (2016). Organization and Administration of Adult Education Programs: A Guide for Practitioners. Information Age Publishing. Rocco, T. S. et al. (2020). The Handbook of Adult and Continuing Education. Stylus Pub. Temiaková, D., Petrová, G., Pančíková, V., & Valicová, M. (2020). Profesijná andragogika. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Veteška, J. (2013). Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Česká andragogická společnost. Veteška, J., & Tureckiová, M. (2020). Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost. Vodák, J., & Kucharčíková, A. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada.
Doporučená literatura: Folwarczná, I. (2010). Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada. Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. London: Routledge. Kazík, P. (2017). Rukověť dobrého interního lektora: pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada. Kubeš, M., Spillerová, D., & Kurnický, R. (2004). Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada. Kursch, M. (2016). Tailor Made Talent Management – Talent management druhé generace. Praha: Česká andragogická společnost. Pavlov, I. (2020). Andragogické poradenstvo učiteľstvu. Banská Bystrica: Belianum. Průcha, J. (2014). Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Veteška, J. (2016). Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
1. Teorie a praxe lidského kapitálu, vývoj vzdělávání jako kvartérního/znalostního sektoru ekonomiky, znalostní management a pracovní potenciál/limity; systémový a strategický přístup 2. Ekonomická hodnota vzdělání a význam dalšího profesního vzdělávání; konkurenceschopnost jedince a organizace; Průmysl 4.0 a digitalizace výroby 3. Další profesní vzdělávání v organizacích a jeho systém – modely, strategie a trendy 4. Cyklus vzdělávání: identifikace vzdělávacích potřeb, plánování a realizace, hodnocení výsledků; efektivita dalšího vzdělávání (Kolbův a Kirkpatrickův model) 5. Učení na pracovišti a pro pracoviště, moderní trendy ve vzdělávacích informačních a komunikačních technologií; předávání a sdílení znalostí v rámci organizace 6. Kvalifikační a rekvalifikační vzdělávání (Národní soustava kvalifikací a povolání) – systém, národní strategie, možnosti financování a evropský kontext 7. Financování a legislativa dalšího profesního vzdělávání v ČR a EU 8. Dopady globalizačních a internacionalizačních procesů na kvalifikace a kompetence pracovníků (vývoj a struktura trhu práce, anticipace z hlediska vzdělanostní struktury, aktivní politika zaměstnanosti) 9. Vzdělávání a rozvoj talentovaných pracovníků a specialistů – talent management, řízení kariéry a systémové řízení kariér 10. Vzdělávání a rozvoj manažerů (specifika vzdělávání, jeho význam, koncepty a systémy, řízení manažerského rozvoje, manažerské vzdělávání MBA a další). 11. Poradenský proces v edukačních vědách, interdisciplinarita ve výzkumu a poradenské praxi 12. Andragogické profesní poradenství (podstata, účel, druhy, funkce, cílové skupiny, sociální a ekonomické dopady) 13. Objekt vzdělávání, tj. dospělý jedinec v různých profesních a zájmových situacích a proces jeho učení (přístup, motivace a potřeby vzdělávání dospělých) 14. Průběh androdidaktického procesu a jeho principy (funkce, simulace, efektivita učení a vzdělávání dospělých); autodidaktika – autoregulace procesu učení, sebevzdělávaní dospělých, specifika, principy a strategie |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Seminární práce související s charakterem předmětu a výzkumným záměrem doktoranda |