PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Školský management - OD2331001
Anglický název: School Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Patří mezi: PVP Pedagogika - PedF
Záměnnost : OPDQ1P125B
Je záměnnost pro: OPDQ1P125B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
Vymezení oboru Školský management a jeho postavení v systému věd o vzdělávání, teoretický kontext · Školský management a edukační procesy · Úhly pohledu teorie a praxe, sbližování východisek · Aktuální problémy a jejich dopad do oboru · Vztah leadershipu a managementu · Komparace situace v ČR a vybraných zemích OECD
Cíl předmětu
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)

Studijní předmět Školský management je koncipován jako teoretické i praktické uvedení posluchačů do zvoleného oboru. Cílem předmětu je získání hlubokého teoretického vymezení i kontextového přehledu, seznámení s principy vedení a řízení škol i celého systému u nás i ve vybraných zemích EU.

Literatura
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)

Černý, D.; Greger, D.; Walterová, E.: Školství věc (ne) veřejná. Karolinum, Praha 2011, ISBN 978-80-246-1882-1

Lhotková, I.; Trojan, V.; Kitzberger, J: Kompetence řídících pracovníků ve školství, Wolters Kluwers, Praha 2012, ISBN 978-80-7357-899-2

Pol, M.: Škola v proměnách, MU Brno, 2007, ISBN 978-80-210-4499-9

Schratz, M. a kol.: The Role of School Leadership in the Improvement of Learning. Tempus Public Foundation, Budapest 2010, ISBN 978-963-86699-6-4

Schratz, M. a kol: The Art and Science of Leading a School. Tempus Public Foundation, Budapest 2013, ISBN 978-615-5319-03-07

Trojan, V.: Pedagogický proces a jeho řízení. Pedf UK v Praze 2012, ISBN 978-80-7290-543-0

Aktuální dokumenty (OECD, EU, MŠMT, ČŠI…)

Metody výuky
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)

podle počtu přihlášených studentů bude zvolena organizační forma kurzu, 3 výukové bloky (12 hodin) + distanční studium a plnění úkolů v e-learningovém prostředí MOODLE

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)

zkouška (zadaná seminární práce + rozprava nad vypracovaným textem)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK