|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Cílem je pochopit základní principy fungování skupiny a prostřednictvím zážitku sebepoznání být schpen/a připravit program pro skupinu s jasně definovaným cílem, náplní a reflektivními okázkami. Umět aplikovat princip E--U-R (evokace - uvědomění - reflexe) do praxe. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Studenti si v průběhu semestru udržují základní představu o pravidlech skupiny a udržují návaznost probíraných témat (40+40minut). V průběhu semestru mohou obdržet texty či odkazy ke samostudiu (literatura, studijní materiály - prezentace v SIS, celkem 24hod.). Vybraní studenti se připravují na vedení skupiny, čímž alternují seminární práci. Všichni plní průběžně zadávané úkoly v rozsahu až 6 hodin. K zápočtu studenti prokazují znalost základní terminologie (učí se 16 hodin). Seminární práce zpracová relevantní téma na práci se skupinou - příprava na 1 blok práce včetně reflexe a zdrojů (tvoří ji 20 hodin). Hodnocení 4 kredity odpovídá celkové zátěži studenta 106 hodin.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. (29.01.2020)
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha: Portál, 2011. BLOOM, L. Handbook of Gestalt Play Therapy with Children. London, UK 2006. ČINČERA, J. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada. 2007. GELDARD, K, GELDARD, D. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. HARGAŠOVÁ, M. a kol. Skupinové poradenství. Praha: Grada, 2009. PROUT, H. T.; BROWN, D. T. ed.: Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings. USA, New Jersey, 2007. RIEGER, Z. Loď skupiny. Praha: Portál, 2007. RONENOVA, T. Psychologická pomoc dětem v nesnázích. Praha: Portál, 2000. RUDOLPH, L. B.; THOMPSON, CH. L. Counseling children: Third edition. USA, California, 1992. VIERS, D. (ed). Aktivity pro skupinovou psychoterapii. Praha: Portál, 2011 YALOM, I. D., LESZCZ, M. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál, 2007. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Pro atest z předmětu – klasifikovaný zápočet – se žádá minimálně 70% docházka na seminář, dále je požadavkem zpracování 1 úkolu: Požadavkem ke klasifikovanému zápočtu je příprava projektu programu poradenské práce se skupinou (detaily budou zveřejněny při prvním semináři). Realitace připraveného programu bude probíhat v rámci semináře. Specifika projektu programu budou upřesněna na seminářích, s ohledem na aktuální potřeby a zkušenosti studujících. |