Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2012)
Experimentální poznávání možností práce s prostorem a v prostoru formou jednoduchých cvičení.
Poznávání vlastností materiálů, různé způsoby jejich využívání v prostorové tvorbě.
Transformace do pedagogické praxe na primárním stupni vzdělávání.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2012)
The lecture is focusing on the exploration of relation between man and space, relation between man and objects,
perception of the space and definition of the space. The work is followed by creation of installations and
constructions in space, exploration of possibilities how to use a paper and the exercise with sculpture clay.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (10.10.2018)
Cíl výuky: seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování a tvarování.
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (10.10.2018)
goal of the lecture: learning of expessing and forming models
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2008)
CIKÁNOVÁ,K. Poznávejte s námi tvar. Praha: Aventinum 1995. 1. vydání. 128 s.
ISBN 80-7151-732-1.
ROESELOVÁ,V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s.
ISBN 80-902267-2-X.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 266 s.
ISBN 80-902267-5-2.
ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1-2. Praha : SPL Práce1996. 1. vydání. 64 s. ISBN 80-208-0380-7.
ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN
1987. 264 s. ISBN nemá
ZHOŘ, I. Klíče k sochám. Praha: Albatros 1989. 1. vydání. 202 s. ISBN neuvedeno.
ZHOŘ I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. 1. vydání. 164 s. ISBN 80-04-25555-8.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2008)
CIKÁNOVÁ,K. Poznávejte s námi tvar. Praha: Aventinum 1995. 1. vydání. 128 s.
ISBN 80-7151-732-1.
ROESELOVÁ,V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s.
ISBN 80-902267-2-X.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 266 s.
ISBN 80-902267-5-2.
ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1-2. Praha : SPL Práce1996. 1. vydání. 64 s. ISBN 80-208-0380-7.
ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN
1987. 264 s. ISBN nemá
ZHOŘ, I. Klíče k sochám. Praha: Albatros 1989. 1. vydání. 202 s. ISBN neuvedeno.
ZHOŘ I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. 1. vydání. 164 s. ISBN 80-04-25555-8.
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2008)
seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2008)
seminare
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (15.10.2018)
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích,
průběžné plnění jednotlivých úloh a zadaných seminárních prací,
vytvoření portfolia z prací vytvořených ve výuce s popisy a krátkými reflexemi,
implementace semestrálního úkolu do portfolia podle aktuálně vyhlášeného tématu.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2009)
Credit requirements: participation in seminars, continous fulfilment of the individual tasks and seminar work
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2012)
Cíl výuky: Seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy při práci s prostorem a v prostorové tvorbě.
Sylabus:Seminář se zaměřuje na zkoumání vztahů člověka a prostoru, člověka a objektů, na vnímání a vymezování prostoru. Práce pokračuje vytvářením prostorových instalací a konstrukcí, zkoumání možností využití papíru, cvičeními ze sochařské hlíny.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2009)
Syllabus: modelling of simple study made from scuplture clay aimed at execising of perception of the form, viewing from different perspectives and global character of the object.
Follows the studying of a specific shape of various objects and their details, scaling-up the detail while keeping the proportions of a model.
Key words: stone and clay sculpture, relief, proportion, material, form, substance, dimension, multi-perspective