|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. (05.02.2024)
Teoretické zázemí sociální práce, význam, souvislosti, historie a současnost, aktuální témata. Participační teorie, zplnomocnění (empowerment), sociální kapitál. Psychodynamické teorie a jejich odkaz sociální práci. Kognitivně behaviorální teorie a aplikace v sociální práci. Humanistické a existenciální teorie a jejich význam v sociální práci (přístup zaměřený na klienta, logoterapie). Systemický přístup v sociální práci. Sociálně ekologický přístup , význam a aplikace v sociální práci. Psychosociální přístup v sociální práci. Přístup orientovaný na úkoly. Antiopresivní přístupy, (pedagogika osvobození, teologie osvobození). Kritická sociální práce. Kurz je zakončen zkouškou (testem) a prezentací zadaných studentských prací. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. (28.01.2023)
BAŠTECKÁ, Bohumila a kol. Klinická psychologie v praxi, Praha, Portál 2003HARRINGTON, Austin a kol. Moderní sociální teorie, Praha: Portál, 2006KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese, Praha : Hestia, 1995KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie, Praha, Portál 1997MATOUŠEK, Oldřich a kol.: Základy sociální práce, Praha, Portál 2002MATOUŠEK, Oldřich a kol. : Encyklopedie sociální práce, Praha , Portál 2013MUSIL, Libor. „ráda bych Vám pomohla, ale“ , Brno, Marek Zeman, 2004MATOUŠEK, Oldřich a kol. Sociální práce v praxi, Praha, Portál 2005NOVOTNÁ ,Věra, SCHIMMERLINGOVÁ, Věra. Sociální práce, její vývoj a metodické postupy, Praha, UK, 1992ROGERS, Carl,R. Jako byť sám sebou , Bratislava, Iris, 1996ÚLEHLA , Ivan. Umění pomáhat. Písek : Renesance, 1996 Časopis Sociální práce /Sociálna práca; Fórum sociální práce Další literatura a učební pomůcky budou doporučeny během výuky |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. (28.01.2023)
Předmět je vyučován prezenčně, v případě změny situace bude vyučován on-line. Studenti pak obdrží potřebné informace na jejich mailové adresy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. (05.02.2024)
Předpokládá se prezenční výuka, v případě změny situace přechod na on-line. V obou případech avšak vyučující budou provádět registraci účastníků. Doporučuje se docházka, resp. připojení, min. 80%. Předmět je zakončen zkouškou. tj. závěrečným testem . V závěru kurzu budou studenti též prezentovat zadaný seminární úkol. |