Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.05.2019)
Historie tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané - metodika tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory - legislativní předpisy - podíl SPC a PPP na tvorbě IVP
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.06.2019)
The main topic is the history of creating individual educational plans and educational support plans for pupils, students and persons with special educational needs and for pupils, students extraordinarily gifted - a methodology of creating individual educational plans and educational support plans, legislation and SEC’s and EPCC’s role in creating IEP.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.05.2019)
Kaprálek,K. Bělecký,Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2004.
Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Jucovičová D. a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D + H 2010.
Rámcový vzdělávací program pro základní školu (upravené výstupy pro žáky s lehkým mentálním postižením). Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální.
Zákony a vyhlášky MŠMT ČR.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Kaprálek,K. Bělecký,Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2004.
Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Jucovičová D. a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D + H 2010.
Curriculum: Rámcový vzdělávací program pro základní školu (upravené výstupy pro žáky s lehkým mentálním postižením). Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální.
Acts: Zákony a vyhlášky MŠMT ČR.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.05.2019)
Ke klasifikovanému zápočtu předložit vypracovaný individuální vzdělávací plán nebo plán pedagogické podpory pro dítě, žáka nebo studenta se sepciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
To the classify credit is neccessary to submit an elaborated individual educational plan or educational support plan for a child, pupil or student with special educational needs.
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.05.2019)
Předmět obsahuje základní orientaci v problematice tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané. Důraz je kladen na schopnosti a dovednosti posluchačů vytvářet individuální vzdělávací programy a plány pedagogické podpory. Předmět zahrnuje výuku následujících témat: Historie tvorby individuálních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů. Legislativní předpisy. Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika. Podíl SPC a PPP na tvorbě IVP. Metodika tvorby IVP. Metodika tvorba plánů pedagogické podpory na školách a školských pedagogických zařízeních. Výuka předmětu bude zaměřena na všechny kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Spolupráce učitele a asistenta pedagoga.