PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Uvedení do oblasti práce s médii - RT411
Anglický název: Introduction to the field of media
Zajišťuje: Institut ekumenických studií (27-IES)
Fakulta: Evangelická teologická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. Timothy Noble, Ph.D.
Třída: povinně volitelný
Rozvrh ZS   Rozvrh LS   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Beneš, Dr. (10.06.2020)
Cílem předmětu je umožnit využití různých médií při studiu teologie. Zaměří se zejména na audiovizuální média,
včetně filmu a různých forem online médií a používání sociálních médií. Studenti se naučí, jak byla tato média
použita v teologickém studiu a jaké výhody a výzvy mohou jejich použití přinést. Naučí se také pracovat s různými
médii a seznámí se s tím, jak různá média fungují.
Kurz bude obsahovat dva prvky. První z nich bude poučný, naučí se číst a zapojovat se do filmu, televize, internetu
a sociálních médií jako médií. Studenti se prostřednictvím studia konkrétních příkladů podívají na konstrukci
každého média. Ve druhé fázi budou požádáni, aby provedli prezentaci zvoleného teologického tématu pomocí
konkrétního mediálního příkladu.

Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (31.10.2019)

Cílem předmětu je, aby si studenti teologie osvojili základy mediální práce. Media představují jednu z platforem, na kterých se teologicky vzdělaní lidí vyjadřují ve veřejném prostoru. Kvalitní teologická průprava - a to zejména v oboru zaměřeném na ekumenismus - se neobjede bez schopnosti absolventů komunikovat srozumitelně a čtivě obsahy vlastního oboru širší veřejnosti.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Beneš, Dr. (10.06.2020)

BENDOVÁ, H. a STRNAD, M, (eds.). Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014, 763 s. ISBN 978-80-7331-313-5.

BOSMAN, F. Gaming and the Divine. A New Systematic Theology of Video Games. Abingdon: Routledge, 2019, 278 s. ISBN 978-1-138-57956-9

COLE-TURNER, R. Commodification and transfiguration: Socially mediated identity in technology and theology. Hervormde teologiese studies [online]. 2019, vol. 75, s. 1-11 DOI: 10.4102/hts.v75i1.5349. ISSN 02599422.

JIRAK, J. a KÖPPLOVÁ, B. Masová media. 2. přepracované vydání. Praha: Portal, 2015, 320 s. ISBN 978-80-262-0743-6

MARSH, C. Theology Goes to the Movies: An Introduction to Critical Christian Thinking. London: Routledge, 2007, 192 s. ISBN 978-0-415-38012-6.

MCINTOSH, E. Belonging without Believing: Church as Community in an Age of Digital Media. International Journal of Public Theology [online], 2015, vol. 9, s. 131-155 DOI: 10.1163/15697320-12341389. ISSN 18725171.

MONACO, J. How To Read A Film. Movies, Media and Beyond. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press, 2009, 736 s. ISBN 9780195321050

NOBLE, I. Theological Interpretation of Culture in Post-Communist Context: Central and East European Search for Roots. Farnham: Ashgate, 2010, 230 s. ISBN 978-1-4094-0007-3.

RICHARDS, A. Unfriending Jesus: Social Media and the Search (Engines) for Faith. Crucible 2015, s. 10-19. ISSN 00112100.

WISE, J. The Social Church. A Theology of Digital Communication. Chicago : Moody Publishers, 2014, 189 s. ISBN 978-0-8024-0987-4.

Příslušná literatura bude vyučující průběžně sdělována.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (31.10.2019)

Zápočet obdrží studenti, kteří se zúčastní celého kurzu, budou aktivně plnit zadané úkoly a vypracují závěrečnou práci v oblasti mediálního sdělení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK