|
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (15.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc. (28.08.2023)
vÝSTUPY Z UČENÍ: 1. Prostřednictvím semestrální výuky je třeba porozumět smyslu protisměrného poohybu osy pánevní a ramenní pro pružnou a pevnou funkci páteře. 2. Prokázat kvalitu pohybového provedení v jednotlivých modifikacích spinálních cvičení - v lehu na zádech, v lehu na břiše, případně i v lehu na boku. 3. V didaktice pohybového učení podpořit kvalitu provedení spinálních cvičení modifikacemi dechu a uvědomělým řízením cvičebních vzorů. 4. Prokázat znalost i dovednost v rozvíjení mechaniky dýchání v jednotlivých sektorech trupu. 5. Naučit se různé způsoby, jimiž se procvičuje tzv. dechová vlna. 6. Pochopit smysl spinálních cvičení pro kvalitu základní lidské lokomoce chůze a v jejím, mohli bychom říci přímém pokračování, i běhu. |
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (15.11.2019)
1. GÍTANANDA, G. Jóga - krok za krokem. Praha: Dobra & Fontána, 1999. 364 s. ISBN 80-86179-38-9. 2. VÉLE, F. Kineziologie pro klinickou praxi. Praha: Grada, 1997, 272 s. ISBN 807169-256-5. 3. LEWIT, K. Bolesti v zádech a rady nemocným. Praha: Avicenum, 1972. 4. ČUMPELÍK, J. Zkoumání vztahu mezi držení těla a dechovými pohyby. Praha: UK FTVS, Disertační práce 2006, 119 s.
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (15.11.2019)
80 % účast ve výuce. Prezentace kvalitou procvičovaných cvičebních tvarů a jejich teoretické zdůvodnění. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc. (28.08.2023)
1. Význam polohy, pohybu a trakce ve vyrovnávacím cvičebním vzoru. O koordinaci pohybu s dýcháním a o prociťování svalového napětí. Koncové částí těla a jejich vliv na posturální funkci. |