|
|
|
||
Studijní předmět je zaměřen na důležitou roli výzkumné práce v aktivitách a sportech v přírodě. Podává souhrnný
pohled na dosavadní výzkumy a použité metody tak, aby pomohl přípravě a zpracování kvalitní diplomové práce.
Pozornost se věnuje i výzkumným postupům, formálním náležitostem vědeckého textu, vyhledání kredibilních
informací a jejich zpracování.
Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
· Student chápe důvody k sepsání závěrečné práce
· Student rozlišuje primární a sekundární zdroje.
· Student umí aktivně hledat ve vědeckých databázích (WoS, Scopus, Ebsco, ProQuest,..)
· Student umí pracovat s citačními programy (Endnote, Zotero).
· Student chápe citační etiku a umí citovat dle požadované normy jak v textu, tak v referenčním seznamu.
· Student rozumí struktuře jak teoretické, tak výzkumné závěrečné práce.
· Student umí formulovat vědecké otázky, cíle a hypotézy.
· Student dokáže shrnout informace z odborných textů do strukturovaného i nestrukturovaného abstraktu.
· Student se umí kriticky vyjádřit k předloženému textu z oblasti aktivit v přírodě. Poslední úprava: Krupková Dominika, Mgr. (13.10.2023)
|
|
||
Přístup na online výuku: Microsoft Teams: p6nz2at
BARTŮNĚK, D. Meta-analýza ve výzkumu v oblasti výchovy v přírodě. Česká Kinantropologie, č. 1, Praha : UK FTVS, 2005. BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha : Karolinum, 1996. EWERT, A. W., SIBTHORP, J. Outdoor adventure education: Foundations, theory, and research. Champaign, IL: Human Kinetics, 2014. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2004. HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha : Portál, 2017. RICKINSON, M. et al. A review of research on outdoor learning. London : National Foundation for Educational Research and King´s College London, 2004. Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. Poslední úprava: Baláš Jiří, doc. Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Aktivní absolvování seminářů. Zpracování teorie závěrečné práce v podobě článkového úvodu (500-1000 slov) s citacemi primárních zdrojů, jasně stanoveným vědeckým problémem a správně definovaným cíle práce. Referenční seznam bude obsahovat alespoň 15 zdrojů z vědeckých databází Poslední úprava: Baláš Jiří, doc. Mgr., Ph.D. (15.02.2024)
|
|
||
Přednášky 1. Stručný úvod do metodologie, návaznost na poznatky z bakalářského studia. Vznikající potřeba výzkumných šetření i v oblasti aktivit v přírodě - příklady z praxe. 2. Objasnění dvou základních výzkumných paradigmat - kvantitativní a kvalitativní výzkum. Příklady z oblasti aktivit v přírodě. 3. Přehled dosavadních výzkumů sledujících vliv aktivit v přírodě, výchovy v přírodě a dobrodružných programů na osobnost člověka. Typy výzkumných metod. 4. Výzkumy zabývající se sporty v přírodě. Příklady z českého i mezinárodního prostředí. Použité metody a komentář k dosaženým výsledkům. 5. Vědecké databáze. Jejich zaměření a jejich nezbytnost pro vědecké bádání. 6. Psaní vědeckého textu. Struktura vědecké práce.
Semináře 1. Struktura odborné práce. Metodika pro různé druhy prací. 2. Abstrakt a jeho analýza. Nejčastější chyby při psaní abstrakt. 3. Formulace při psaní vědeckých prací. 4. Hledáni informací ve vědeckých databázích. 5. Citační etika a práce s citačními aplikacemi. Zřízení vlastní citační databáze. 6. Kritické posuzování informací, hodnocení publikací v oblasti aktivit v přírodě 7. Psaní rešerše z oblasti tématu závěrečné práce. Analýza a kritický pohled na publikované materiály. Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (01.02.2019)
|