|
|
|
||
Úkolem předmětu je postupně, prostřednictvím aktivních hospitací seznámit studenty s nejrůznějšími formami práce s osobami se specifickými potřebami, zejména v organizacích se sportovním zaměřením, ucelenou rehabilitací a ve školách, které se zaměřují na společné vzdělávání v oblasti TV. Praxe probíhá v jiném zařízení, než ve kterém student praktikoval v rámci předchozí studijní praxe a než kam kmenově (pracovně) patří. Vhodné je absolvovat praxi v zařízení, jež svým charakterem a zaměřením odpovídá vlastní specializaci studenta.
Cílem předmětu je zdokonalení osvojených teoretických odborných znalostí a dovedností, a pochopení širokého záběru možností uplatnění po absolvování bakalářského studijního programu.
Praxe probíhají nejen formou hospitací (náslechů), ale z větší části hlavně aktivní účastí na vedení jednotky ve výchovně – vzdělávacího procesu při TV, tréninkového procesu či aktivní asistenci ve vybraném zařízení a v osobní asistenci.
Absolvent předmětu:
-správně předvede pod supervizí postupy APA, dodržuje bezpečnost, je prakticky seznámen s výkonem praktického vedení OSP při pohybových aktivitách v pedagogickém prostředí, sociálních službách i volnočasovém prostředí .
Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (08.11.2023)
|
|
||
Cílem praxe je praktické seznámení s organizací a zejména s vlastním průběhem pedagogického procesu či ucelenou rehabilitací ve vybraného zařízení a zdokonalení osvojených teoretických odborných znalostí a dovedností v rámci prvotního uvedení do praxe. Absolvent předmětu: -správně předvede pod supervizí postupy APA, dodržuje bezpečnost a získá prvotní praktické zkušenosti v pedagogickém i volnočasovém prostředí s OSP a dětmi se SVP Poslední úprava: Majorová Simona, MUDr. (13.11.2023)
|
|
||
Odevzdání do MS TEAMS - smlouva o praxi, deník praxe, hodnocení supervizora a prezenční zápočtová prezentace praxe včetně uložení do MS TEAMS předmětu Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (12.12.2022)
|
|
||
AUXTER, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation. 11th ed. New York: McGraw-Hill Higher Education, c2010. ISBN 0073523712.
CANALES, Lindsay a Rebecca K. LYTLE. Physical activities for young people with severe disabilities. Champaign, IL: Human Kinetics, c2011. ISBN 0736095977.
DAVIS, Ronald W. Teaching disability sport: a guide for physical educators. 2nd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, c2011. ISBN 978-0-7360-8258-7.
EMES, Claudia a Beth P. VELDE. Practicum in adapted physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, c2005. ISBN 0736045619.
FLEMR, Libor. Prostorové podmínky pro podporu aktivního životního stylu současné populace. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1765-7.
GRENIER, Michelle, ed. Physical education for students with autism spectrum disorders: a comprehensive approach. Champaign, IL: Human Kinetics, 2013. ISBN 978-1-4504-1973-4.
JEŠINA, Ondřej. Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1778-3.
TILINGER, Pavel. Pedagogické a odborné praxe v tělesné výchově a sportu. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1707-7.
TILINGER, Pavel, a kol. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově, Praha: Karolinum. 2014. ISBN 978-80-246-2795-3. Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (13.12.2018)
|
|
||
Studijní materiály budou k dispozici všem studentům zapsaným do předmětu. Další forma komunikace telefonická a mailová. Studijní opory MS TEAMS : Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (13.12.2022)
|