Úkolem předmětu je postupně, prostřednictvím aktivních hospitací seznámit studenty s provozem nejrůznějších speciálních
zařízeními a škol (typu Jedličkův ústav, Paraple, SŠ a MŠ Aloyse Klara, Rehabilitační ústav Kladruby apod.) se zaměřením na aplikované pohybové aktivity.
Cílem praxe je praktické seznámení s organizací a zejména s vlastním průběhem pedagogického procesu či ucelenou rehabilitací ve vybraného zařízení a
zdokonalení osvojených teoretických odborných znalostí a dovedností v rámci prvotního uvedení do praxe.
Praxe probíhají formou hospitací (náslechů) a posléze aktivní účastí v jednotce výchovně – vzdělávacího procesu, tréninkového procesu. Aktivní osobní asistence je doporučována v zařízení pod supervizí.
Absolvent předmětu:
-správně předvede pod supervizí postupy APA, dodržuje bezpečnost a získá prvotní praktické zkušenosti v pedagogickém i volnočasovém prostředí s OSP a dětmi se SVP
Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (08.11.2023)
Cíl předmětu
Cílem praxe je praktické seznámení s organizací a zejména s vlastním průběhem pedagogického procesu či ucelenou rehabilitací ve vybraného zařízení a zdokonalení osvojených teoretických odborných znalostí a dovedností v rámci prvotního uvedení do praxe.
Absolvent předmětu: -správně předvede pod supervizí postupy APA, dodržuje bezpečnost a získá prvotní praktické zkušenosti v pedagogickém i volnočasovém prostředí s OSP a dětmi se SVP
Poslední úprava: Majorová Simona, MUDr. (13.11.2023)
Podmínky zakončení předmětu
Odevzdání do MS TEAMS - smlouva o praxi, deník praxe, hodnocení supervizora a prezentace praxe
- osobní prezentace praxe ve vypsaném termínu
Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (14.07.2023)
Literatura
AUXTER, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation. 11th ed. New York: McGraw-Hill Higher Education, c2010. ISBN 0073523712.
CANALES, Lindsay a Rebecca K. LYTLE. Physical activities for young people with severe disabilities. Champaign, IL: Human Kinetics, c2011. ISBN 0736095977.
DAVIS, Ronald W. Teaching disability sport: a guide for physical educators. 2nd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, c2011. ISBN 978-0-7360-8258-7.
EMES, Claudia a Beth P. VELDE. Practicum in adapted physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, c2005. ISBN 0736045619.
FIALOVÁ, Ludmila, Libor FLEMR, Eva MARÁDOVÁ a Vladislav MUŽÍK. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1.
FLEMR, Libor. Outdoor versus indoor - used of the sports facilities in the Czech Republic. Journal of outdoor activities 2016, 10(2): 30-38. GRENIER, Michelle, ed. Physical education for students with autism spectrum disorders: a comprehensive approach. Champaign, IL: Human Kinetics, 2013. ISBN 978-1-4504-1973-4.
TILINGER, Pavel, a kol. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově, Praha: Karolinum. 2014. ISBN 978-80-246-2795-3.
Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (13.12.2022)
Studijní opory
Studijní opora : předmět - PPPD207 Praxe ve spec.zařízeních II.roč.Bc LS 2023 kód teamu : 7z0azx9
Poslední úprava: Pavlová Ilona, Mgr., MBA (14.07.2023)