PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Hospitační praxe ve škole - PPPD137
Anglický název: Teaching practice in P.E.
Zajišťuje: Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Libor Flemr, Ph.D.
PhDr. Mgr. Martin Pěkný, Ph.D.
Mgr. Lucia Plevková, Ph.D.
Prerekvizity : PPPD071, PPPD132
Je neslučitelnost pro: PPPD101
Je záměnnost pro: PPPD101
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět představuje kombinaci opakovaných kolektivních návštěv (v prezenční formě studia) různých povinných forem výuky školní tělesné výchovy s následnými rozbory - semináři, věnovanými prezentaci výsledků pozorování a posuzování různých stránek sledovaných procesů.
Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (22.09.2020)
Cíl předmětu

Cílem hospitační praxe ve škole je seznámení studentů s různými typy škol – základními,

středními školami, učilišti, sportovními a speciálními školami a s formami tělesné výchovy na

těchto školách uskutečňovanými.

Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (22.09.2020)
Literatura

Literatura:

TILINGER, P. a kol. Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum, 2014

FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 2004.

JUŘINOVÁ, I. - STEJSKAL, F. Rozvoj pohybových schopností ve školní tělesné výchově. Praha : SPN, 1987.

PLÍVA, M., JANOUCH, V. a TILINGER, P. Didaktika TV. Vybrané kapitoly IV. Praha : Univerzita Karlova, 1991.

Poznámka: obsáhlý seznam doporučené literatury ke zpracování příslušných seminárních témat je uveden v prvně uvedených skriptech.

Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (07.04.2015)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

  • Hospitační záznamy - dva typy:

1. „specifický“ - tematicky zaměřený, tzn. zacílený dle zvoleného tématu seminární práce;

2. „obecný“ - zaznamenávající podrobně průběh vyučovací jednotky

  • Seminární práce (v rozsahu 10-15 stran). Těžištěm seminární práce by měla být reflexe z navštívených hodin tělesné výchovy.

Vlastní hospitační záznamy bývají zpravidla přiloženy jako příloha (rozsah počítán včetně

příloh) seminární práce. V práci je nutno vycházet alespoň ze 6 zdrojů. Z toho minimálně

2 cizojazyčné a jeden z nich nesmí být uveden ve skriptech. Další čtyři zdroje mohou být

tuzemské, alespoň jeden musí být nový, tzn. nesmí být uveden jako doporučený ve skriptech.

Veškerá literatura musí být uvedena v seznamu literatury a musí být zároveň ocitována

v textu práce (a naopak).

Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (22.09.2020)
Sylabus

Rámcový plán výuky:

  • Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, zadání úkolů pro pozorování
  • Seminář k projektům pozorování (představení projektů)
  • Hospitace na základních školách
  • Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)
  • Hospitace na středních školách a učilištích
  • Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)
  • Hospitace na sportovní a speciální škole
  • Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)
  • Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (22.09.2020)
Studijní opory

Distanční výuka bude realizována pomocí nástroje MS Teams (https://www.microsoft.com/en-gb/microsoft-365/microsoft-teams/group-chat-software) nebo dalších platforem dle upřesnění konkrétního pedagoga. Studijní materiály budou k dispozici všem studentům zapsaným do předmětu. Další forma komunikace telefonická (napr. Whats up) a mailová.

Poslední úprava: Flemr Libor, PhDr., Ph.D. (15.10.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK