|
|
|
||
Obsah předmětu rozšiřuje teoretické znalosti, praktické dovednosti a didaktické kompetence studentů při přípravě a realizaci specificky zaměřených programů ve vodě. Tyto programy jsou zaměřené na osoby se zdravotním postižením a oslabením a na osoby vyžadující zvláštní přístup (děti v raném věku, senioři, těhotné ženy). Strukturování učiva, názorné ukázky a praktická cvičení umožňují studentům osvojené znalosti, dovednosti i didaktické kompetence aplikovat do vedení programů s tímto obsahem. Absolvent předmětu je způsobilý samostatně a tvůrčím způsobem vytvářet i realizovat programy ve vodě pro tuto populaci.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj didaktických kompetencí (např. adekvátně sdělovat instrukce, zpětnou informaci, korekci, organizovat výuku atd.) osvojených v bakalářském studiu. Prostřednictvím těchto dovedností by měli být studenti schopni oragnizovat a vést specificky zaměřený program ve vodě pro OSP (těhotné ženy, děti v raném věku, senioři, osoby se zdravotním oslabením a postižením). Po absolvování a dokončení předmětu student chápe význam a vliv fyzikálních vlastností vodního prostředí na organismus člověka (intaktiní populace i OSP). Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnocovat sestavený program a je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků a klientů. V rámci programu sestaveného pro konkrétní populaci OSP dokáže student zvolit adekvátní podmínky (např. prostor bazénu) a pomůcky. Student zvládá předvést základní plavecké dovednosti, plavecké způsoby (kraul, znak, prsa), plavecké obrátky a starty, modifikace plaveckých způsobů, prvky aqua-fitness i synchronizovaného plavání. Student zná klíčové body základních plaveckých dovedností, techniku plaveckých způsobů, obrátek a startů, zná didaktický postup jejich nácviku, dokáže poskytnout adekvátní zpětnou vazbu a kontaktní dopomoc. Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít. V rámci pohybového programu ve vodě zaměřeného na aqua-fitness dokáže připravit a realizovat cvičení s hudebním doprovodem, dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít. Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem. Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
|