PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Plavání II - PPLS118K
Anglický název: Swimming II
Zajišťuje: Katedra plaveckých, vodních a technických sportů (51-300800)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:8/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jitka Pokorná
Vyučující: PaedDr. Tomáš Miler
Mgr. Jitka Pokorná
Záměnnost : PPLS118
Je neslučitelnost pro: PPLS118
Je záměnnost pro: PPLS118
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jitka Pokorná (30.06.2023)
Předmět se zaměřuje se na diagnostiku techniky, korekci chyb a zdokonalování individuálního provedení techniky jednotlivých plaveckých způsobů. Z oblasti plavecké zdatnosti předmět seznamuje studenty se základy pohybového tréninku ve vodě (plavání pro udržení a rozvoj plavecké zdatnosti, aqua-fitness, zdravotní plavání) a vodního záchranářství. Součástí předmětu jsou krátké didaktické výstupy studentů.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jitka Pokorná (31.08.2023)

Cílem předmětu seznámit studenty s diagnostikou plavecké techniky a zdokonalovat jeji plaveckou úroveň v jednotlivých plaveckých technikách pomocí technických cvičení, pohybového tréninku ve vodě. Dále předmět seznamuje studenty s různými formami aqufittnes a základy vodního záchranářství a zdravotního plavání.

Po absolvování a dokončení předmětu student chápe význam a vliv plavání na zdraví člověka a jeho zařazování do různých pohybových programů. Student je schopen objasnit základní odchylky v plaveckých pohybech pomocí individuální diagnostiky plaveckých pohybů a dále navrhnout možná korekční řešení či poskytnout zpětnou vazbu Student se orientuje vzákladních plaveckých metodách a umí je interpretovat v motivech pro rozvoj tělesné zdatnosti v rámci sestavení tréninkové jednotky. Student umí připravit bazén pro účely výuky i plaveckého tréninku, včetně používání plaveckých pomůcek. Student dokáže v krátkém řečovém projevu interpretovat plavecké téma nebo krátce vést spolužáky v rámci hodiny plavání. Student umí pojmenovat a přiblížit některé formy aquafitnes. Student zvládá ve vodě základní manipulaci  s pomůckami aquafittnes. Student zvládá ve vodě modifikace plaveckých technik pro účely zdravotního plavání. Student zároveń umí interpretovat možná rizika pobytu ve vodním prostředí a důležitost základních hygienckých návyků na bazénu. Student zvládá speciální dovednosti vodního záchranáře a umí je modifikovat v různých situacích, včetně sebezáchrany a osobního zásahu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK