Předmět prezentuje sportovní prostředí z hlediska manažerské práce a sekvenční manažerské činnosti - plánování, organizování, výběr a rozmisťování pracovníků, vedení lidí a kontrolu a ukazuje jejich aplikaci v oblasti sportu. Mimo uvedené se předmět věnuje také praktickým ukázkám aplikace managementu v oblasti sportu.
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2024)
on The course presents the sports environment in terms of managerial work and sequential management activities - planning, organizing, selecting and deploying staff, leadership, and control and shows their applications in the field of sports. In addition to the above, the course also provides practical examples of the application of management in sport.
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2024)
Cíl předmětu
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
- definovat základní pojmy a souvislosti managementu
- vysvětlit sekvenční a průběžné manažerské činnosti
- aplikovat sekvenční a průběžné manažerské činnosti v oblasti sportu
- definovat a identifikovat jednotlivé sektory ve sportovním prostředí
- uvést příklad manažera ve sportu a vysvětlit, jak manažer ve sportovním prostředí funguje
- analyzovat a diagnostikovat interní zdroje sportovního klubu a jeho externí prostředí
- určit cíle a jednotlivé strategie pro tvorbu strategického plánu sportovní organizace na základě předchozí analýzy prostředí této organizace
- navrhnout změny ke zlepšení fungování sportovního klubu
- navrhnout sponzorský balíček a popsat výhody spolupráce pro sponzora z pohledu sportovní organizace
- prezentovat svůj projekt před spolužáky s využitím multimediální prezentace
- definovat sponzoring a rozlišit jeho odlišnost od daru, vysvětlit výhody a nevýhody sponzoringu ve sportu
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2024)
Podmínky zakončení předmětu
Zápočet - plní se v rámci cvičení:
- docházka - 70 % (včetně povinné účasti na vlastní prezentaci projektu)
- plnění průběžných úkolů a práce v hodině
Zkouška:
- týmový projekt
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2025)
Literatura
Základní: ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9. GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4389-9. KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-7014-034-8. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. SINEK, S. Lídři jedí poslední. Jan Melvil publishing, 2014. 288 s. ISBN 978-80-87270-89-9.
Rozšiřující: GALLO, C. Tajemství inovací Steva Jobse. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2011. 312 s. ISBN 978-80-251-3444-3. KAHNEY, L. Jak myslí Steve Jobs. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 304 s. ISBN 978-80-251-2794-0. KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015. 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8. MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1. NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. 1st edition. London, New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5. PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. 396 s. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5. SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil publishing, 2012. 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. 376 s. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5. VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2024)
Sylabus
CVIČENÍ:
1. Úvod do předmětu, podmínky plnění předmětu, základní pojmy managementu
2. Manažer ve sportovním prostředí, činnosti a funkce, role
3. Strategické plánování v oblasti sportu
4. Organizování ve sportu, organizace, dotace
5. Vedení lidí (leadership)
6. Marketing a marketingový mix ve sportu
7. Sponzoring, image
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2025)
Studijní opory
Veškerá komunikace k předmětu bude probíhat skrze kanál MS Teams:
K předmětu budou v MS Teams umístěny materiály k samostudiu, které budou potřebné pro zpracování týmových projektů.
Zápočtové a zkouškové prezentace vkládejte také do MS Teams:
V případě distanční výuky bude využito on-line komunikační platformy MS Teams (přihlášení pomocí odkazu – bude zasláno e-mailem).
Poslední úprava: Viplerová Tereza, Mgr. (30.01.2024)